سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم میزان زباله‌ای که در ایام نوروز در شمال تولید شد!

زیست بوم

میزان زباله‌ای که در ایام نوروز در شمال تولید شد!

در ایام نوروز بیشترین نرخ آلودگی سواحل، جاده‌ها و زیستگاه‌ها مربوط به مازندران بود.

محمد درویش، مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست در مورد میزان تولید زباله در استان‌های ساحلی شمال کشور به ایلنا گفته است که روزانه در استان گلستان 1000تن، در گیلان ۲ هزار تن و در مازندران ۲۵۰۰ تن زباله تولید می‌شود که این آمار در ایام نوروز دوبرابر می‌شود.

آنطور که درویش می‌گوید برای مقابله با این مشکلات، جلوگیری از ریختن زباله و آموزش فرهنگ و رفتار زیست‌محیطی به گردشگران، طرحی با عنوان «مسیر سبز، ساحل پاک» امسال به اجرا درآمد که در ۶‌استان البرز، تهران، قزوین، گلستان، گیلان و مازندران اجرایی شد.

در این طرح که با همکاری استانداری‌ها، ادارات کل‌ محیط‌زیست و تشکل‌های مردم‌نهاد انجام شد با انجام اقداماتی مانند آموزش چهره به چهره، پخش تراکت و انجام کارهای تبلیغی سعی شد تا آموزش رفتارهای صحیح زیست‌محیطی به گردشگران در دستور کار قرار گیرد.

وی استان گیلان را پیشرو در اجرای این طرح عنوان کرد و اظهار داشت: این استان با اجرای «گشت ویژه مسیر سبز، ساحل پاک» اقدامات پیشگیرانه خوبی انجام داد. همچنین کارهای نمادین خوبی نیز انجام شد و سمن‌ها نقش مؤثری داشتند، برای مثال کیسه‌های زباله از سنگ پر و کنار جاده‌ها گذاشته شد تا همگان متوجه این موضوع باشند که زباله‌ها باید در پلاستیک دربسته قرار گیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه