جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم کشف لاشه‌ لاک‌پشت پشت سبز در بندرعباس

زیست بوم

کشف لاشه‌ لاک‌پشت پشت سبز در بندرعباس

از 8 گونه لاک‌پشت دریایی، 5 گونه‌ی پشت سبز، پوزه عقابی، سرخ، زیتونی و پشت چرمی در آب‌های خلیج‌فارس زندگی می‌کنند و نام آنها به‌لحاظ حفاظتی در لیست سرخ ثبت شده است و لاشه‌ی یک قطعه لاک‌پشت از گونه‌ی پشت سبز در ساحل سورو بندرعباس دیده شد.

Air Jordan 1 Low OG Neutral Grey (2021) (W) - nike free run womens 5.0 - 100 - CZ0775 | EdifactoryShops - best nike shoe in the world store location - Where to cop: Nike Air Force 1 '07 LX 'Lucky Charms'

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «مجید وفادار»، مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با اعلام این خبر گفت: این لاک‌پشت از مدت‌ها پیش بخش زیادی از باله‌ی جلویی سمت چپ خود را از دست داده بود و با یک باله زندگی می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: احتمالاً حمله‌ی کوسه‌ها، طوفان و ناآرامی دریا یا بدام افتادن و گیر کردن در تورهای صیادی علت نقص عضو و مرگ این لاک‌پشت بوده است.

براساس این گزارش، تنها دو گونه‌ی لاک‌پشت پوزه عقابی و سبز که به شدت در معرض خطر انقراض هستند برای لانه گزینی و تخمگذاری به سواحل هرمزگان به ویژه جزائر می‌آیند.

آلودگی نفتی، فعالیت‌های صید و صیادی و گیر کردن در تورهای صیادی، زباله، ساخت و ساز در سواحل، از عوامل تهدید و انقراض لاک‌پشتان دریایی است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه