جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم درویش تاکید کرد: 160 گونه گیاهی و جانوری در ماهنشان وجود دارد

زیست بوم

درویش تاکید کرد: 160 گونه گیاهی و جانوری در ماهنشان وجود دارد

خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست از وجود 160 گونه گیاهی و جانوری در منطقه ماهنشان خبر داد.

adidas heliopolis hotel in dubai , adidas concord ankle fur sneakers boys running Release Date Info , MysneakersShops | Nike - Sportswear - Nike Tracksuits, Jackets & Trainers

به گزارش خبرنگار مهر، محمد درویش ظهر چهارشنبه در سومین جشنواره ملی محیط زیست در آموزه ها دینی در منطقه چهار کشور افزود: در دین مبین اسلام تاکیدات ویژه به امر حفاظت از محیط زیست شده و بزرگان و شخصیت های دینی  به این حوزه نگاه ویژه داشته اند.

وی با  ابراز تاسف از اینکه حساسیت ها در حوزه محیط زیست مطلوب و گسترده نیست، لزوم توجه ویژه به حوزه محیط زیست را در کشور مورد تاکید قرار داد و افزود: رهبران و بزرگان دینی همواره بر لزوم توجه به حفظ و نگهداری از محیط زیست تاکید داشته اند.

درویش با بیان اینکه دخالت بشر در  محیط زیست موجب بروز تعارضاتی شده است، افزود: انسانها باعث شده اند قانون طبیعت به هم بخورد و این امر تعارضات گسترده در حوزه محیط زیست طبیعی و حیوانی را به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر اینکه محیط بانها از قانون طبیعت حمایت می کنند افزود: محیط بانها با فعالیت جهادی خود همواره در چالش های مختلف محیط زیست فعالانه وارد صحنه شده اند و نسبت به رفع مشکلات این حوزه اقدام کرده اند.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه انسانها با شکار حیوانات باعث برهم خوردن چرخه طبیعی زندگی حیوانات شده اند، تاثیر فرایند زندگی حیوانات را در حوزه آب و خاک را یادآور شد و گفت: وجود گراز در مناطق موجب حرکت عمودی آب در خاک می شود و نبود گراز در این مناطق باعث بروز سیل های ویرانگر شده و می توان گفت در مناطقی که گراز وجود نداشته است سیل های ویرانگر رخ داده است.

درویش  با اشاره به اینکه استان زنجان دارای مناطق منحصربفرد در زمینه محیط زیست گیاهی و حیوانی است افزود: منطقه ماهنشان در استان زنجان دارای 120 گونه گیاهی است که 20 گونه از این تعداد مختص این منطقه می باشد.

وی ادامه داد: همچنین 60 گونه حیوانی در سطح شهرستان ماهنشان وجود دارد.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه دخالت انسان در محیط زیست حیوانی تعارضاتی را ایجاد کرده است ، به حمله گرگ ها به اهالی مناطق خدابنده و ابهر در طی چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: متاسفانه انسانها با شکار بی رویه منابع غذایی گرگ این حیوان را وارد به تعذیه از انسانها کرده اند.

درویش  در ادامه حساسیت ویژه مردم استان زنجان را نسبت به محیط زیست خود را یادآور شد و گفت: مردم استان زنجان بارها حساسیت و توجه خود به محیط زیست  نشان داده اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه