جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم 3 شکارچی غیرمجاز در استان تهران دستگیر شدند

زیست بوم

3 شکارچی غیرمجاز در استان تهران دستگیر شدند

خبرگزاری مهر: با اجرای دو عملیات گشت و پایش در شکارگاه های آزاد و مناطق حفاظت شده استان تهران، دو شکارچی غیرمجاز در حاشیه رودخانه شور و یک شکارچی متخلف دیگر در روستای یوسف آباد ورامین دستگیر شدند.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | Buy now Converse RUN STAR MOTION HI - 171545C

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل میرانزاده اظهار داشت: طی عملیات گشت و پایش شکارگاههای آزاد حوزه استحفاظی استان تهران در محدوده رودخانه شور ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان با دو شکارچی که بدون در دست داشتن مجوز، اقدام به شکار کرده بودند مواجه شدند که ماموران بلافاصله وارد عمل شده و موفق به دستگیری شکارچیان می شوند.

این مسئول ادامه داد: از این متخلفان دو  قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی کشف و ضبط شده و  پرونده تخلف این شکارچیان غیر مجاز تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچگونه پروانه ای برای شکار در کشور صادر نشده است و اقدام به شکار جانوران وحشی برابر قوانین و مقررات مستلزم صدور مجوز و پروانه شکار است متذکر شد: هرگونه شکار و شروع به شکار تخلف و جرم محسوب می شود و ماموران سازمان حفاظت محیط زیست با قاطعیت با متخلفان برخورد خواهند کرد.

شکارچی غیر مجاز در محدوده اراضی کشاورزی ورامین دستگیر شد

مسئول منطقه حفاظت شده کویر عنوان کرد: ماموران اجرایی  این اداره حین گشت و کنترل حوزه استحفاظی شهرستان ورامین در محل اراضی کشاورزی روستای یوسف آباد به یک شکارچی متخلف برخورد کردند که بر خلاف قوانین و مقررات  اقدام به شکار غیر مجاز دو قطعه کبوتر وحشی با استفاده از یک قبضه سلاح شکاری کرده بود لذا محیط بانان بلافاصله وارد عمل شده و موفق به دستگیری این متخلف شدند.

محمود رضا خسروی با بیان اینکه عمل ارتکابی این شکارچی باستناد بند الف ماده 10 قانون شکار و صید و همچنین ماده 680 قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و مستوجب مجازات و پرداخت ضرر و زیان است، گفت: مبلغ  800 هزار ریال ضرر و زیان وارده بابت شکار غیر مجاز دو قطعه کبوتر وحشی از این شکارچی دریافت و پرونده این متخلف تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شد.

کارگاه غیرمجاز تصفیه روغن در پاکدشت پلمپ شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاکدشت بیان کرد: در پی اعلام خبر واژگونی تانکر حاوی روغن های حاصل از بازیافت امحاء و احشاء مرغ در یکی از روستاهای بخش مرکزی پاکدشت، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان موفق به شناسایی یک واحد غیرمجاز تصفیه روغن مرغی شدند.

محمودرضا سعیدپور با اشاره به اینکه پس از انجام نمونه برداری های لازم و ارسال به آزمایشگاه شیمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، آلودگی شدید آب و خاک در محل ریزش روغن ها تایید شد، گفت: با ارائه نظر کارشناسی به مرجع قضایی، قاضی پرونده طی حکم قضایی دستور پلمپ کارگاه توسط ضابطین محیط زیست را صادر کرد و ماموران نیز با مراجعه به محل مذکور از ادامه فعالیت این واحد جلوگیری بعمل آوردند.

این مسئول ضمن ابراز نگرانی از استقرار صنایع بدون هماهنگی اداره صنعت، معدن و تجارت و محیط زیست تصریح کرد: اینکه محصولات تولیدی این کارخانه چه تاثیراتی بر سلامت دام و طیور مصرف کننده و نهایتاً انسان دارد موضوعی است که کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و شبکه دامپزشکی می بایست در این خصوص پاسخگو باشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه