جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم از آسمان کرج خاک می‌بارد

زیست بوم

از آسمان کرج خاک می‌بارد

 عصر امروز بر اثر هجوم بی سابقه ریزگردها به آسمان کرج شهروندان مجبور به استفاده از ماسک شدند و در حال حاضر از آسمان خاک می بارد.

به گزارش خبرنگار مهر، از عصر امروز بار دیگر گرد و غباری شدید آسمان کرج را فرا گرفته است و از آسمان باران خاک می بارید. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی پیش بینی می شود تا ۴۸ ساعت آینده گرد خاک مهمان استان البرز باشد.

این در حالی است که ۱۳ خرداد ماه کیفیت هوا به شدت نامناسب بود و بر اساس گزارش ایستگاه های سنجش آلودگی هوای کرج و فردیس برای گروه های حساس ناسالم اعلام شد.

طبق اعلام محیط زیست البرز هفته گذشته عدد غلظت ذرات کوچک تر از ۲.۵ میکرون در کرج ۷۵ میکروگرم بر متر مکعب بود. در حال حاضر میزان گرد و خاک به قدری زیاد است که هوا در شرایط ناسالم قرار دارد و شهروندان مجبور به استفاده از ماسک شده اند.

توصیه می شود افراد میانسال و کودکان در این شرایط از فعالیت‌های غیر ضروری در خارج از خانه بپرهیزند. گروه های حساس و بیماران دارای مشکلات قلبی و ریوی از منزل خارج نشوند و از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

گرد و غبار تا دو روز دیگر میهمان آسمان البرز است

به گزارش خبرنگار مهر، بارش های کم طی سال های گذشته و بین رفتن پوشش گیاهی به علل مختلف، در کنار بی توجهی به هشدارهای کارشناسان درباره بحران کم آبی امروز نتایج خود را نشان می دهد، به گونه ای که در همین سه ماه نخست سال، تعداد روزهایی که گرد و خاک مهمان البرز بود نسبت به سال گذشته افزایش محسوسی داشت.

در پی خشکسالی سال های اخیر و برداشت بی رویه از منابع آبی، ۵۰ هزار هکتار از دشت اشتهارد در جنوب استان دچار فرسایش شدید بادی شده که خطری برای محیط زیست شکننده استان محسوب می شود.

این در حالی است که پشی بینی اداره هواشناسی البرز برای دو روز آینده وزش شدید باد با سرعت حدود ۶۰ کیلومتر در ساعت همراه با گرد و خاک استان است.

در حال حاضر بیشنیه دمای هوا در کرج ۳۸ و کمینه دما ۱۹ درجه سانتی گراد است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید