پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم 3 ماه تا 10 سال حبس برای آتش‏‌افروزان جنگل

زیست بوم

3 ماه تا 10 سال حبس برای آتش‏‌افروزان جنگل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: آتش‏‌افروزان در جنگل به سه ماه تا 10 سال حبس محکوم می‏‌شوند.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Men's Sneakers

«علی محمدی‎مقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، توجه و همکاری شایسته‌ی آحاد مردم به‌ویژه مسئولان و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، دهیاری‎ها، بهره‎برداران و جنگل‌نشینان از عرصه‎های جنگلی و مرتعی برای پیشگیری از ایجاد هرگونه آتش افروزی را خواستار شد.

وی افزود: فصل تابستان آتش‌سوزی در عرصه‎های جنگلی و مرتعی تشدید می‏‌شود، چون پارک‎های جنگلی و سایه‌ی درختان مکانی برای تفریح و تفرج گردشگران و استراحت کشاورزان، مرتعداران، چوپانان و جنگل‌نشینان است و کوچک‎ترین جرقه برای روشن کردن آتش، آتش‌سوزی عظیم در این عرصه‎ها و خساراتی جبران‌ناپذیر را بر پیکر منابع ملی کشور و استان ببار می‌آورد.

محمدی‏‌مقدم نتیجه این اتفاق را تخریب خاک و نابودی منابع ملی و تنوع زیستی اعم از جنگل و مرتع و منابع عظیم اقتصادی و محیط زیستی عنوان کرد.

وی با تأکید بر ضرورت آگاه‌بخشی به آحاد مردم جامعه در ادامه مشارکت آنان به‌منظور حفظ و احیاء منابع‌طبیعی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: لازم است مردم از هر گونه آتش‌افروزی در عرصه‏‌های جنگلی و مرتعی اجتناب و در صورت بروز هر گونه آتش‎سوزی برای اطفاء حریق با مأموران منابع طبیعی و آتش‌نشانی همکاری کنند و با شماره‌ی 1504 کد امداد جنگل و مرتع تماس بگیرند.

محمدی‎مقدم تصریح کرد: بر اساس ماده‌ی 45 قانون حفظ و احیاء منابع طبیعی و آتش‌سوزی نباتات در مزارع و باغات داخل یا مجاور جنگل و مرتع بدون اجازه و نظارت مأموران جنگل‌بانی ممنوع است و در صورت بی‌مبالاتی و ایجاد حریق مرتکب تخلف به حبس تأدیبی از دو ماه تا یکسال محکوم می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهار محال و بختیاری با استناد به ماده‌ی 46 قانون مذکور یادآور شد: هرکس به کت زدن و یا روشن کردن آتش در تنه درختان جنگلی اقدام کند به حبس تأدیبی از سه ماه تا یک سال و برای هر درخت که کت یا پی زده و یا در آن آتش روشن کرده به پرداخت جریمه نقدی محکوم می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه