پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم مرگ دوازدهمین پلنگ ایرانی در طی ۹۰ روز

زیست بوم

مرگ دوازدهمین پلنگ ایرانی در طی ۹۰ روز

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در این باره گفت: علت مرگ این حیوان که یک پلنگ نر و بالغ بوده است هنوز مشخص نیست اما لاشه پلنگ صبح روز چهارشنبه جهت بررسی بیشتر به اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان منتقل شده است.

JmksportShops , Chaussures, sacs et vêtements , Livraison Gratuite | Footwear NIKE - nike air zoom super bad ii white gold 41mm - Sneakers - DialadogwashShops - W Air Max 2090 CT190 700 Barely Volt/Black/Atomic Pink - Low shoes , Women's shoes

عصر روز گذشته لاشه یک یک پلنگ در منطقه حفاظت شده سرخ آباد زنجان در محدوده ای به نام دربند کلاسر توسط افراد محلی مشاهده و موضوع به اداره محیط زیست گزارش شده است.

به گزارش «تابناک»، به دنبال این گزارش نیروهای یگان محیط زیست عازم منطقه شده و به بررسی لاشه پلنگ پرداختند که حدود ۱۰ روز از زمان مرگ آن گذشته و بخش های زیادی از آن توسط گوشتخواران خورده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در این باره به دیدبان محیط زیست و حیات وحش ایران گفت: علت مرگ این حیوان که یک پلنگ نر و بالغ بوده است هنوز مشخص نیست اما لاشه پلنگ صبح روز چهارشنبه جهت بررسی بیشتر به اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان منتقل شده است.

بررسی کارشناسان بر روی لاشه پلنگ و تحقیقات محلی برای کشف دلایل و شناسایی عامل یا عاملین احتمالی مرگ پلنگ آغاز شده است.

پس از مرگ یازده پلنگ ایرانی در بردسیر، کازرون، پشتکوه ، ایوان ، تربت جام ، سرخس ، فیروزکوه ، لارستان ، اسفراین و مانه ، این دوازدهین پلنگی است که از ابتدای سال جاری به دلایل گوناگون در نقاط مختلف کشور از بین رفته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید