پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم قاچاق خاک حاصلخیز ایران به کشورهای جنوب خلیج فارس

زیست بوم

قاچاق خاک حاصلخیز ایران به کشورهای جنوب خلیج فارس

ایران صدا: یکی از اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور در مورد قاچاق خاک حاصلخیز گفت: ما چه این مساله را قبول کنیم چه قبول نکینم، قاچاق خاک حاصلخیز از کشور صورت می گیرد.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | efootwear.eu • Shoes for: men, women and kids • Hanbags and accessories , Giftofvision

 

مهندس محمود درویش گفت: اخیرا دولت امارات متحده عربی و برخی کشورهای جنوب خلیج فارس و دریای عمان اعلام کرده اند که قصد دارند سیاستهای تولیدات کشاورزی خود را تغییر دهند و به جای اینکه صرفا وارد کننده مواد غذایی باشند بیشتر نیازهای کشاورزی خود را در داخل کشور خود تامین کنند.
وی در ادامه افزود: این مساله بسیار تامل برانگیز است و باید توجه مسوولان وزارت جهاد کشاورزی را به خود جلب کند. این کشورها که اصولا فاقد خاک حاصلخیز هستند چگونه می توانند در سطح گسترده به تولید انواع محصولات کشاورزی بپردازند. به خصوص در ابوظبی و امارات متحده عربی این مساله کاملا چشمگیر است و نمود دارد.
درویش خاطر نشان کرد: کافی است وزارت جهاد کشاورزی از طریق وزارت خارجه هیاتهایی را به صورت رسمی یا غیر رسمی به این کشورها بفرستد و خاک مورد کشت در این کشورها را مورد بررسی قرار دهد تا منشا این خاکها مشخص شود.
وی اظهار داشت: این که ما بیان کنیم صادرات خاک حاصلخیر ممنوع و غیر قانونی است، راه علاج مشکل نیست. مساله خیلی گسترده تر از این است، زیرا کشورهای عربی قیمتهای کلانی برای ورود مواد غذایی موجود در خاک به کشور ما می پردازند و این اتفاق صورت می گیرد.
درویش در مورد مناطق حاصلخیز کشور گفت:خاک کشورهای جنوب خلیج فارس بیشتر قلیایی هستند به همین ترتیب استانهای شمالی و منطقه زاگرس در غرب و تالاب رودخانه ها و ... مناطقی هستند که برای برداشت خاک حاصلخیر بسیار مناسب هستند.
وی در پایان تاکید کرد :رسما صادرات هر نوع خاک ممنوع است ولی این اتفاق می افتد.

سردبیر: عليرضا مبيني

تهیه کننده اینترنتی: نرگس السادات احمدي

دانش و فناوری

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه