شنبه, 15ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم استقبال از روز درختکاری با قطع درختان 50 ساله

زیست بوم

استقبال از روز درختکاری با قطع درختان 50 ساله

برگرفته از: رجا نیوز

روز هوای پاک و درختکاری در تهران با قطع درختانی 50 ساله و با مجوز شهرداری منطقه یک تهران آغاز شد.

به گزارش شبکه ایران،امروز روز درخت‌کاری است روزی که همگان، حداقل تلاش می‌کنند که خود را دوست دار طبیعت نشان داده و برای ادای احترام به این مخلوقات بی‌منت خداوند نهالی به جان خاک ‌نشانند. اما شهرداری منطقه یک تهران در یک حرکت متفاوت خانه باغی قدیمی را به تلی از خاک تبدیل کرده و جای خالی شده درختان کهنش را به ستون‌های پولادین داده است.

منابع آگاه همچنین از مراودات صوری و نقل و انتقالات پشت پرده در این خصوص و جابجایی ارقام کلان در این پروژه خبر دادند.

اما طبق قانون مصوب در شهرداری هیچ خانه باغی مشجری اجازه تخریب و قطع درختان را نداشته و شهرداری هم برای متخلفین مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته است!

منطقه یک شهرداری تهران و ناحیه شمیرانات جزو مطلوب‌ترین مناطق تهران به جهت دارا بودن منابع طبیعی و میراث فرهنگی و تاریخی به شمار می‌آید.

این منطقه از دیر باز تاکنون مکان استقرار صاحب منصبان دولتی – حکومتی و فعالیت‌های بین‌المللی و دیپلماتیک بوده است. این منطقه به لحاظ طراحی شهری دارای بافتی شبه روستایی است و می‌توان آن را باغ‌شهر نامید.

اما چندیست که بدجوری کلنگ ساخت و ساز به جان این تنها نقطه مفرح و با صفای تهران افتاده و خانه باغ ‌های قدیمی جای خود را به برج‌های سر به فلک کشیده داده‌اند تا سودجویان به منافع سرشارشان برسند. حتی مصوبات شورای شهر هم فایده‌ای ندارد چرا که مشکل از جای دیگری است!

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید