جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم سیل خساراتی درشهرستان كوثراردبیل به بار آورد

زیست بوم

سیل خساراتی درشهرستان كوثراردبیل به بار آورد

فرماندار كوثر استان اردبیل بدون ذكر آمار گفت:سیل روز پنج شنبه خسارات زیادی در این شهرستان به بار آورد.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | Air Jordan Release Dates 2021 + 2022 Updated , IetpShops , nike new arrival for men japan today live full

سیدسعدالله رییس ساداتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیل به واحدهای مسكونی ، مزارع ، باغ ها و زیرساخت‌ها خسارت زد و موجب مسدود شدن جاده ارتباطی گیوی به خلخال شد.

وی با بیان این كه این حادثه تلفات جانی نداشت گفت: شبكه های آب ، برق ، گاز ، مخابرات ، پل ها و راه های ارتباطی برون شهری ، ماشین آلات و ادوات كشاورزی دچار خسارت شدند.

وی افزود: لوله های انتقال آب و برخی راههای روستایی و مزارع ، قنوات و كانال های آبیاری از جمله موارد آسیب دیده در جریان سیل دیشب این شهرستان بوده است.

وی عمده خسارات وارده را در بخش‌ فیروز و شهرگیوی ذكر كرد و اظهار داشت: بخش مركزی خسارت كمتری داشته است.

وی گفت: كار امدادرسانی به سیل‌زدگان توسط نیروهای امدادی هلال احمر ، آتش نشانی و مدیریت بحران در همان ساعات اولیه دیشب تا حال ادامه دارد.

وی افزود: شدت بارندگی طی دیروز و امروز به حدی بوده كه ماموران شهرداری و هلال احمر از اولین دقایق آغاز بارش مشغول امداد رسانی به مناطق آبگرفته شده اند.

فرماندار كوثر گفت: در حال حاضر تلاش برای مرمت و بازگشایی جاده گیوی به خلخال ادامه دارد و جاده فرعی گیوی ، پروچ برای رفت و آمد به شهرستان خلخال در نظر گرفته شده است.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان كوثر گفت: به دنبال بارش شدید باران در شهرستان كوثر نیروهای امدادی این جمعیت در حال آماده باش قرار گرفتند تا به آسیب دیدگان احتمالی كمك رسانی كنند.

فردین محمدی با اشاره به امدادرسانی تا ساعت دو بامداد دیشب در بسیاری از مناطق شهرستان افزود: افراد گرفتار در سیلاب اسكان داده شدند.

وی از شهروندان شهر گیوی و روستاهای تابعه خواست در صورت بروز مشكل و نیاز به امداد رسانی با ستادهای این جمعیت تماس بگیرند.

مدیر جهاد كشاورزی كوثر هم گفت: در اثر سیل تعداد زیادی از كانال های كشاورزی روستایی ، ابنیه فنی و باغات و مزارع دچار خسارت شده و بسیاری راههای روستایی و بین مزارع نیز تخریب شده است.

صراف احمدی افزود: جاری شدن سیل همچنین به چند باب استخر ذخیره آب خسارت زد.

در همین حال استاندار اردبیل صبح جمعه از مناطق آسیب دیده از سیل شهر گیوی بازدید كرد و در جریان خسارت های این بلای طبیعی قرار گرفت.

دانش آموزان شركت كننده در كنكور سراسری شهرستان كوثر نیز صبح امروز (جمعه) با تلاش ستاد حوادث شهرستان از طریق جاده پروج خودرا به جلسه امتحان كنكور در خلخال رساندند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید