پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم دومین برنامه مشارکتی پاکسازی ساحل میانکاله در آشوراده انجام می‌شود

زیست بوم

دومین برنامه مشارکتی پاکسازی ساحل میانکاله در آشوراده انجام می‌شود

دومین برنامه مشارکتی پاکسازی ساحل میانکاله در جزیره آشوراده، دوازدهم و سیزدهم بهمن ماه برگزار می‌شود. 150 نفر از فعالان محیط زیست برای حضور در این برنامه ثبت نام کرده‌اند.

nike air force 1 low uv | Design Your Own Sneaker - are nike roshe reprobate for basketball shoes 2017 - Custom Air Force 1 - FitforhealthShops

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه محیط زیست- زباله یکی از مهم ترین معضل زیستگاه های طبیعی است. منطقه میانکاله و جزیره آشوراده نیز از این قاعده نابهنجار مستثنا نیستند. با هدف خارج کردن زباله‌ها از این منطقه، دومین برنامه مشارکتی پاکسازی ساحل میانکاله در جزیره آشوراده، دوازدهم و سیزدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.
 
«حر منصوری»، دیده بان طبیعت میانکاله و بانی برگزاری این برنامه در گفت و گو با CHN با اعلام این خبر گفت: «مساله مهمی که در منطقه میانکاله وجود دارد این است که بادها در این منطقه از غرب به شرق می وزند و از آن جا که پساب کارخانه‌ها و شهرها با وزش باد به شمال، شمال شرق و شمال غرب میانکاله منتقل و تلمبار می‎شود.»
 
به گفته او، منطقه شمال شرقی به خصوص منطقه‎ای است که به علت غنی بودن بابت مواد غذایی، پرندگان بسیاری در این منطقه حضور دارند و البته به دلیل عمق کم، برای جانوران کنار آبزی نیز جذاب است.
 
او اضافه کرد: «با در نظر گرفتن این شرایط وجود زباله در این منطقه به خصوص برای سلامت پرندگان بسیار خطرناک است.»
 
چندین آژانس گردشگری، موسسه صلح و محیط زیست و نیز شهرداری نوکده، از اجرای این برنامه حمایت مالی کرده‌اند.
 
«اسماعیل کهرم»، استاد و فعال محیط زیست نیز قرار است در برنامه پاکسازی سال جاری حضور داشته باشد. 
 
سال گذشته نخستین برنامه پاکسازی میانکاله با موفقیت انجام شد که به گفته منصوری تاثیر آن تا سال جاری ادامه یافته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه