شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست کتاب‌شناخت کتاب‌ معرفی کتاب گیاهان دارویی

کتاب‌

معرفی کتاب گیاهان دارویی

گیاهان دارویی
نوشته: پروفسور هانس فلوک
ترجمه دکتر محمرد رضا توکلی صابری
دکتر محمد رضا صداقت
انتشارات روزبهان  پاییز 1390

توجه به گیاهان دارویی که بخش عمده‌ای از طب سنتی ایران را تشکیل می‌دهد و ارائه اطلاعات درست و علمی دربارۀ پرورش نگهداری و استفاده از انها بر پایه یافته‌های جدید  روزبه‌روز اهمیت ویژه‌ای می‌یابد.

کتاب «گیاهان دارویی» تالیف پروفسور فلوک که توسط پروفسور روسون از آلمانی به انگلیسی ترجمه شده است کتابی است که بر پایه  یافته‌های علمی جدید اطلاعات مفیدی را درباره گیاهان دارویی ارایه می‌دهد.

پروفسور فلوک استاد فارماکولوژی در انستیتوی تکنولوژی سویس عضو کمیته فارماکوپه  اروپا و فارماکوپه بین‌المللی است. هم چنین عضو کمیسیون کودکس غذایی سویس است و مسولیت بخش ادویه آن‌را به عهده دارد.

کتاب گیاهان دارویی "راهنمای صد وپنجاه گیاه دارویی اروپا است. هر گیاه همراه با تصویر به طور کامل شرح داده شده است درباره هر گیاه بر حسب عناوین زیر تنظیم شده است:

شرح قسمت مورد استفاده  زیستگاه و گردآوری ترکیبات و اثر مصرف.
در ابتدای کتاب مولف اطلاعاتی در باره روش خشک کردن و نگهداری گیاهان دارویی و روش مصرف آنها ارایه  می‌دهد. در انتهای کتاب نیز فصلی درباره بیماری‌های شایع و گیاهانی که برای درمان انها به کار می‌رود آمده است.
این کتاب از متن انگلیسی  به فارسی برگردانده شده است. مترجمین نیز سی گیاه دارویی پر مصرف ایران را هماهنگ با روش پروفسور فلوک به انتهای کتاب افزوده‌اند ( صفحه‌های 202 - 173 ) زیستگاه گیاهان در ایران نیز توسط مترجمین به متن اصلی افزوده شده است. هم چنین یک فهرست الفبایی از نام گیاهان به فارسی، یک واژه نامه گیاه شناسی انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی همراه با شرح واژه‌های گیاه شناسی فراهم آورده‌اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید