دوشنبه, 10ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر همسر دکتر معین به خاک سپرده شد

خبر

همسر دکتر معین به خاک سپرده شد

مهین پرنیان امیرجاهد در جوار دکتر محمد معین در آستانه‌اشرفیه به خاک سپرده شد.

Air Jordan 1 Low OG Neutral Grey (2021) (W) - nike free run womens 5.0 - 100 - CZ0775 | AIR JORDAN 4 BLANCAS Y ROJAS - BabylinoShops - nike air jordan grey low heels shoes blue sneakers

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم تشییع پیکر مرحومه مهین امیرجاهد امروز پس از اقامه نماز جمعه با حضور خانواده دکتر معین، این شهر برگزار شد.

پیکر مرحومه امیرجاهد پس از اقامه نماز میت از صحن حرم آقاسید جلال‌الدین اشرف (ع) تشییع و در جوار دکتر محمد معین به خاک سپرده شد.

به گزارش فارس، مرحومه مهین پرنیان امیرجاهد دختر استاد موسیقی محمدعلی امیرجاهد و موسس سالنامه پارس بوده و پس از ازدواج با دکتر معین برای فیش کردن لغات فارسی و آماده کردن فضای خانه برای تحقیقات علمی وی همکاری داشت.

دکتر محمد معین در نهم اردیبهشت سال 1297 شمسی در رشت به دنیا آمد و پس از سپری کردن دوره متوسطه در رشت برای ادامه تحصیلات به تهران رفت و با اتمام دوره تحصیلات تکمیلی به عنوان نخستین استاد رشته ادبیات فارسی در دانشگاه تهران شناخته شد.

دکتر معین در نهم آذر سال 1345 پس از بازگشت از ترکیه کسالت پیدا کرد و به بیهوشی عمیق پنج ساله فرو رفت و در روز 13 تیر ماه سال 1350 درگذشت.

«فرهنگ معین»، «حافظ شیرین‌سخن»، «یک قطعه شعر در پارسی باستان»، «شاهان کیانی و هخامنشی در آثار الباقیه»، تصحیح «ارداویرافنامه»، «روزشماری در ایران باستان و آثار آن در ادبیات پارسی»، «پورداوود، ترجمه احوال و آثار»، «مزدیسنا و تأثیر آن در ادبیات پارسی» و «حکمت اشراق و فرهنگ ایران» از جمله آثار دکتر معین است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید