پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها نگاه روز رسولی: فدرال اقتصادی، مسیر دستیابی به اهداف تجزیه‌طلبان را هموار می‌کند

نگاه روز

رسولی: فدرال اقتصادی، مسیر دستیابی به اهداف تجزیه‌طلبان را هموار می‌کند

برگرفته از باشگاه خبرنگاران

یک حقوقدان و پژوهشگر گفت: در نظام فدرالی به دلیل عدم وجود دولت مرکزی هر یک از فدارل‌ها با انعقاد قراردادهای سهل‌انگارانه مسیر دستیابی به اهداف دشمنان ایران را هموار خواهند کرد و این همان نتیجه‌ای که تجزیه‌طلبان ایران در پی آن هستند.

محمد رسولی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر علل تاریخی استقرار ایرانیان در فلات ایران اظهار داشت: قوم ایرانی پس از مواجهه با عصر یخبندان، ناگزیر شدند به مناطق میانی کره زمین کوچ کنند.

این حقوقدان و پژوهشگر ادامه داد: ایرانیان پس از یافتن منطقه فلات ایران با وجود مراتع و علفزارهای فراوان، تصمیم گرفتند در این منطقه خوش آب و هوایی که به اندازه کافی از مناطق سرد فاصله داشت، استقرار یابند.

وی با بیان اینکه فلات ایران قلب تپنده کره زمین بود، تصریح کرد: مرز سرزمین ایران پس از استقرار این مردم از رود سیحون تا قفقاز گسترش یافت.

رسولی یادآور شد: در درازای‌ تاریخ‌، سرزمین‌ ایرانیان‌ از سوی‌ خاور و باختر و گاه‌ جنوب‌، مورد تهدید و هجوم‌ بود‌ اما‌ با نشستن‌ "پتر" بر تخت‌ پادشاهی‌ روسیه‌، از سوی‌ شمال‌ نیز به‌ طور سازمان‌یافته‌ مورد تجاوز و یورش‌ قرار گرفت‌.

این حقوقدان و پژوهشگر گفت: پتر در اجرای‌ اصولی‌ که‌ خود طراح‌ آن‌ بود، نخست‌ قلمرو حکومت‌ امپراتوری‌ عثمانی‌ را مورد تهاجم‌ قرارداد و پیروزی‌هایی‌ نیز به‌ دست‌ آورد؛ وی‌ به‌ دنبال‌ این‌ پیروزی‌، متوجه‌ ایران‌ شد.

وی افزود: اصول‌ سیاست‌ تهاجم‌ و گسترش‌ ارضی‌ "پتر" درباره‌ی‌ ایران‌‌زمین‌، این‌ گونه‌ بیان‌ شده‌ است‌ که "... گرجستان‌ و سرزمین‌ قفقاز رگ‌ حساس‌ ایران‌ است‌؛ همین‌ که‌ نوک‌ نیشتر استیلای‌ روسیه‌ به‌ آن‌ برسد، فوراً خون‌ ضعف‌ از دل‌ ایران‌ برون‌ خواهد رفت‌ و چنان‌ ناتوان‌ خواهد شد که‌ هیچ‌ پزشک‌ حاذقی‌ نتواند آن‌ را بهبود بخشد... کلید هندوستان‌ هم‌ سرزمین‌ ترکستان‌ است‌، تا می‌توانید به‌ سوی‌ بیابان‌های‌ قرقیزستان‌، خیوه‌ و بخارا پیش‌ بروید... هر قدر ممکن‌شود، خود را به‌ خلیج‌فارس‌ برسانید."

رسولی با بیان اینکه "پتر" با سیاست‌هایش تجزیه ایران را در پیش گرفت، اظهار داشت: "پتر" ماه مه 1723 فرمان حمله به ایران را صادر کرد و اثرات‌ این‌ فرمان‌، تا 268 سال‌ ادامه داشت؛ در درازای‌ این‌ زمان‌، سرزمین‌ بزرگ‌ ملت‌ ایران‌ تکه‌ تکه‌ شد و زنجیرهای‌ جدایی‌ و تجزیه‌ بر دست‌ و پای‌ مردم‌ ما، استوار شد.

این حقوقدان و پژوهشگر بیان کرد:‌ بر شهرها و سرزمین‌های‌ میهن‌ ما، نام‌های‌ دروغین‌ نهادند، روس‌ها، کوشیدند تا با تاریخ‌سازی‌ و جعل‌ حقایق‌، ریشه‌های‌ یگانگی‌ را سست‌ کرده‌ و بخشکانند؛ زبان‌ ملت را دگرگون‌ کردند، خط آن‌ها را به‌ یغما بردند و الفبای‌ خود را جانشین‌ آن‌ کردند.

وی افزود: در حال حاضر همین گربه‌سان از آن ایران پهناور باقیمانده و این سرزمین بهترین نقطه فلات ایران پهناور است که متاسفانه اکنون عده‌ای به دنبال کوچک‌شدن و تجزیه آن هستند.

رسولی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف انگلیس و آمریکا تبدیل ایران به کشوری کوچک و ضعیف است، اذعان کرد: اکنون دشمنان ایران می‌دانند که از طریق حمله و جنگ نمی‌توانند ایران را تجزیه کنند، از همین رو به دنبال ایجاد نظام فدرالی در ایران هستند.

این حقوقدان و پژوهشگر گفت: آنها برای ایجاد نظام فدرالی ابتدا به دنبال اجرای فدرال اقتصادی برآمدند تا از این طریق بتوانند زمینه تجزیه نرم ایران را نهادینه کنند.

به گفته وی متاسفانه عد‌ه‌ای از درون نظام خواسته و یا ناخواسته فریب این عناوین فرینده را خورده‌اند و تصور می‌کنند که با ایجاد نظام فدرالی اقتصادی می‌توان باعث توسعه ایران شد در صورتیکه این توطئه آشکار دشمن است که می‌خواهند ایران را تکه‌تکه کنند.

رسولی تصریح کرد: ایجاد نظام فدرالیسم خلاف قانون اساسی کشور است و اگر با وجود همه تنگاناهای قانونی این نظام ایجاد شود مطمئنا هیچ اثری از گربه‌سان ایران باقی نمی‌ماند.

این حقوقدان و پژوهشگر گفت: در نظام فدرالی به دلیل عدم وجود دولت تمرکز مرکزی هر یک از فدارل‌ها با انعقاد قراردادهای سهل‌انگارانه مسیر دستیابی به اهداف دشمنان ایران را هموار می‌کنند و این همان نتیجه‌ای که تجزیه‌طلبان ایران در پی آن هستند.

دیدگاه‌ها   

0 #2 Guest 1391-09-13 13:20
پاينده ايران.خطر جدي هست. بله آنها به روش فدرال اقتصادي دنبال فدرال كامل و سرانجام تجزيه ي ايران هستند. اما ... ايراني بيدار است و انها كور خوانده اند. سپاس
نقل قول کردن
0 #1 Guest 1391-09-13 09:26
خدا قوت به اقای رسولی وایرانبوم:پی گیری این موضوع وروشنگری درباره ان بسیار واجب است.نمیدانم وحدت شکنی وایجاد جدایی در کجای خرد واگاهی قرار میگیرد.این روخوانی از دست نوشته های غرب برای منطقه است...افرادی که عاشق فدرالیسم هستند وشجاعت دارند از ایجاد حکومت فدرال میان ایران وافغانستان(پاره تنمان) بگویند که چهل سال است زیر یوغ امپریالیسم است...این گوی واین میدان وبلندگو هم که دست شماست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه