پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی آیین بزرگداشت زنده‌یاد دكتر حسین گل گلاب در بابل

رویدادهای فرهنگی

آیین بزرگداشت زنده‌یاد دكتر حسین گل گلاب در بابل

برگرفته از روزنامه اطلاعات


همایش بزرگداشت زنده‌یاد دكتر حسین گل گلاب سراینده سرود ای ایران ای مرز پرگهر، به مناسبت سی‌امین سالگرد درگذشت این استاد شعر و هنر در آمفی‌تئاتر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار می‌شود.

دكتر سیف‌الرضا شهابی مسئول برپایی این همایش درباره اهداف همایش اظهار داشت: چند سالی است كه شعر «ای ایران» بین عامه مردم و رسانه‌های صوتی و تصویری خوانده می‌شود، اما شاید كمتر كسی نام شاعر آن را بداند و اكثر افراد هم نمی‌دانند سراینده این شعر ماندگار كیست و این در واقع جفایی است كه در حق شاعر این شعر و سرود می‌شود.

وی افزود: سراینده این شعر دكتر حسین گل گلاب است كه در سال 1274 متولد و در سال 1363 دارفانی را وداع گفت و برای شناساندن و معرفی بیشتر استاد، برای نخستین بار همایشی در تاریخ 18 مهر با حضور مسئولان كشوری، استانی و شهرستانی و روسا و استادان دانشگاه‌های بابل، فرهیختگان و دوستداران شعر و فرهنگ برگزار خواهد شد تا از خدمات برجسته این عالم شعر قدردانی شود.

دكتر شهابی در پایان گفت: این همایش همراه با برنامه‌های متنوعی همچون نمایش نمآهنگ، سخنرانی خانم دكتر هما گل گلاب دختر آن مرحوم، اجرای موسیقی و سخنرانی حسن فرازمند، در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید