پنج شنبه, 13ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش المپیک هنرهای رزمی - روسیه؛ سعید احمدی در مسابقات کاراته قهرمان شد/ اولین طلا برای کاروان ایران

ورزش

المپیک هنرهای رزمی - روسیه؛ سعید احمدی در مسابقات کاراته قهرمان شد/ اولین طلا برای کاروان ایران

عضو تیم ملی کاراته ایران در بازی‌های هنرهای رزمی روسیه با شکست همه رقبای خود به مدال طلا دست یافت. این نخستین مدال طلای کاروان ایران در این دوره از بازی‌هاست.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | nike roshe jacquard print shoes , Kids Air Jordan — IetpShops

به گزارش خبرنگار مهر، در نخستین روز مسابقات کاراته بازی‌های جهانی رشته های مبارزه ای موسوم المپیک هنرهای رزمی یا همان کامبت گیمز که با حضور 90 کاراته کای برتر جهان از 36 کشور در شهر سن پترز بورگ روسیه در حال برگزاری است، سعید احمدی نماینده وزن 67- کیلو گرم کاراته کشورمان با پیروزی مجدد برابر "ردون کاسکسو" قهرمان آفریقا از مراکش به نشان طلا دست یافت.
 
احمدی در شرایطی مدال طلا کامبت گیمز را به گردن آویخت که در نخستین مبارزه خود ابتدا بر همین حریف مراکشی 4 بر صفر فائق آمده بود. او در گام دوم "مگدی حنفی"مرد طلایی کاراته جهان در سال 2012 از مصر را هم 4 بر 2 شکست داد تا به عنوان سرگروه راهی مرحله بعدی شود.
 
در این مرحله احمدی رودروی "دیمتریوس تریانیافیلیس"، قهرمان جهان در سال 2010 از یونان قرار گرفت و موفق شد در یک بازی حساب شده و بدون اینکه امتیازی به این حریف صاحب نامش بدهد، نتیجه را 4 بر صفر به نفع خود پایان ببرد. نماینده وزن 67- کیلوگرم کاراته کشورمان در آخرین مبارزه هم 6 امتیاز از کاراته کای مراکشی گرفت و فقط یک امتیاز داد تا با این پیروزی در نهایت روی سکوی نخست بایستاد. در این وزن "خوزه رامیرز" از کلمبیا به مقام سوم رسید.
 
دوستی از کسب مدال بازماند
نازنین دوستی دیگر نماینده کشورمان بود که امروز به دیدار رقبای خود رفت و از رسیدن به مدال بازماند. نماینده کشورمان در نخستین پیکار خود با حساب 3 بر یک مغلوب "لی هونگ"، قهرمان و نایب قهرمان جهان در سال های 2010 و 2012 از چین شد. وی در دیدار دوم خود و در حالی که از ناحیه زانوی پای چپ دچار آسیب دیدگی شده بود با حساب یک بر صفر مغلوب كاستالينو گونزالس، قهرمان سال 2012 پان امريكن و نفر سوم جهان در سال 2010 از گواتمالا شد. دوستی در مبارزه سوم حاضر به مبارزه با سراپ اوزچليک از ترکیه نشد تا بدین ترتیب پرونده او در کامبت گیمز بسته شود.
 
در ادامه مسابقات کامبت گیمز، فردا و در آخرین روز بازی‌ها، حمیده عباسعلی در وزن به 68+ کیلو گرم بانوان ، علی فداکار در وزن 84- کیلو گرم و ذبیح اله پورشیب در وزن 84+ کیلو گرم با حریفان خود مبارزه می‌کنند. عباسعلی با "گرتا ويتلی" نايب قهرمان اروپا در سال های 2012 و 2013 و دارنده نشان طلای جهان در سال 2010 از ایتالیا، فاتن آيسا قهرمان جوانان جهان و قهرمان آفريفا از تونس و سویل صوفیا قهرمان اقیانوسیه از نیوزیلند همگروه است.
 
 
اسامي مدال آوران روز نخست به این شرح است:
 
كاتای انفرادی مردان: 1-"آنتونيو دياز" از ونزوئلا 2-"ريو كيونا" از ژاپن 3-"احمد ابراهيم" از مصر
 
کاتای انفرادی زنان: 1- "ساندي اسكوردو" از فرانسه 2-"آبلو مارتين" از اسپانيا 3-"ساكورا كوكامي" از آمريكا
 
كوميته انفرادی مردان: وزن 60- كيلوگرم: 1-"ماگومدرال مرتضي علی اف" از روسيه 2-"كالويس كالينس" از ليتوانی 3-"سانتوس داگلاس"‌از برزيل
 
کومیته انفرادی مردان وزن 67-  كيلوگرم: 1-"سعيد احمدی" از ايران 2- "ردون کاسکسو" از مراكش 3-"خوزه گيلرمو" از كلمبيا
 
كوميته انفرادی زنان وزن50- كيلوگرم: 1-"سراپ اوچليک" از تركيه 2-"لی هونگ" از چين 3-"آ اورله سيبله" از فرانسه
 
کومیته انفرادی زنان وزن 55-كيلوگرم: 1-"ميكی كوباياشی" از ژاپن 2-"ياسمين آتيه" از مصر 3-"طوبا ينن" از تركيه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه