یکشنبه, 09ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش چهار هفته پایانی و معمای قهرمانی: چهار هفته حساس و فوتبال خوابزده‌ای که نمی‌خواهد بیدار شود

ورزش

چهار هفته پایانی و معمای قهرمانی: چهار هفته حساس و فوتبال خوابزده‌ای که نمی‌خواهد بیدار شود

چهار هفته پایانی مملو از دیدارهایی است که می‌تواند تکلیف قهرمانی را تعیین کند و به همان میزان هم ما را وسوسه کند که حداقل چند بازی خوب در لیگ ببینیم. گرچه تجربه بیست و شش هفته نشان داده که به این تیم‌ها دل بستن مصداق باد در قفس کردن است. باید نشست و دید از دل کسل کننده‌ترین دیدارهای ممکن چه تیمی قهرمان می‌شود.

boohoo , Womens & Mens Clothes , Shop Online Fashion | Latest Releases , IetpShops - Women's Nike Air Jordan 1 trainers - nike shoes with zoomx black friday night

با هر متر و معیاری که بازی‌های دیروز را بسنجیم نمی‌شود لقب فینال حساس را بر هیچ‌کدام از این بازی‌ها نهاد. چه اینکه همه انتظار داشتند حداقل در پنج هفته پایانی لیگ و با وجود پنج مدعی قهرمانی که هر کدامشان روی کاغذ از بخت بالایی برخوردار بودند بازی‌های زیبا و پر هیجانی را به نمایش بگذارند اما هیچ‌کدام از تیم‌ها نتوانستد بازی زیبایی ارائه کنند و شاید تنها اتفاق مهم‌ این بازی‌ها کسب پیروزی چهار مدعی قهرمانی بود.


به گزارش تابناک، شاید ناامید کننده‌ترین بازی دیروز را پرسپولیس تهران انجام داد که با یک تساوی کسل کننده در شیراز، در حالی که حتی می‌توانست بازنده هم باشد، با دو پله سقوط در رده پنجم جدول جا خوش کند تا امید هواداران این تیم بعد از پیروزی ارزشمند برابر سپاهان دوباره رنگ یاس و نا امیدی به خود بگیرد.


پیش از بازی‌های هفته بیست و ششم و در آستانه پنج هفته پایانی و نفس‌گیر باقی‌مانده همه شانس پرسپولیس را بیشتر از سایر مدعیان می‌دانستند. چه اینکه در هفته‌های نفس‌گیر پایانی مدعیان به مصاف یکدیگر می‌رفتند و پرسپولیس تیم‌های پائین جدولی را در پیش‌روی خود می‌دید. اما از دست دادن دو امتیاز حساس در مصاف شیراز موجب شده تا هواداران این تیم نسبت به روزهای پیش‌رو بیمناک شوند.

البته تحولات چند روز اخیر باشگاه پرسپولیس هم در نتیجه ضعیف دیروز بی‌تاثیر نبود و اعتصاب سه روزه بازیکنان این تیم موجب شد تا علی دایی تمرین نکردن تیم را دلیل اصلی نتیجه نگرفتن بداند گرچه برخی هواداران علی دایی را عامل این اتفاق می‌دانستند.


با این حال پرسپولیس گرچه در این هفته دو پله سقوط داشته اما در چهار هفته بعدی می‌بایست به مصاف تیم‌های رده ده، یازده، دوازده و سیزده جدول رده‌بندی برود که مانند هر پنج مدعی قهرمانی دو هفته را میزبان و دو هفته را میزبان است. شاید بازی‌های پرسپولیس روی کاغذ آسان به نظر بیایند اما اگر به این نکته توجه کنیم که حریفان این تیم در هفته‌های پایانی همه از میان گزینه‌های سقوطی هستند که بازی‌های پایانی برایشان حکم مرگ و زندگی را دارد شاید به سختی راه پرسپولیس در این هفته‌ها هم پی ببرید.


پرسپولیسی‌ها در هفته بیست و هفتم صبای قم تیم رده دهم جدول را در آزادی ملاقات خواهند کرد و سپس در هفته دوازدهم و در رشت به مصاف داماشی می‌روند که از گزینه‌های جدی سقوط است و حالا در رده دوازدهم جدول جای دارد. راه‌آهن رده سیزدهمی حریف هفته بیست و نهم پرسپولیس است و آنها نهایتا در آخرین هفته لیگ و در اهواز می‌بایست به مصاف استقلال خوزستانی بروند که در رده یازدهم قرار دارد و البته از استقلالی‌های دو آتشه هم پر است.


نگاهی به چهار دیدار پرسپولیس در چهار هفته پایانی نشان می‌دهد که یاران علی دایی کار چندان آسانی را برای قهرمانی پیش‌رو ندارند. اما همچنان بزرگترین مشکل این تیم در خارج زمین است و اتفاقات جانبی باشگاه مهم‌ترین حاشیه‌های این تیم را رقم می‌زند.

استقلال و فولاد خوزستان که دو هفته است هم‌نفس هم در رتبه اول و دوم جدول قرار دارند و تنها این تفاضل گل است که جایگاه آنها را در جدول معین کرده، چهار هفته سخت را پیش رو دارند. آنها در چهار هفته پایانی دو بار میزبان و دوبار میهمان هستند و تنها تفاوت این‌دو در این است که استقلال هفته مهم پایانی را میزبان است و فولاد باید به تبریز برود.


در حال حاضر و روی کاغذ این دو تیم از شانس بیشتری برای قهرمانی برخوردارند و شاید تکلیف قهرمانی در بازی فینال گون هفته بیست و نهم و در اهواز مشخص شود جایی که استقلال میهمان فولاد خوزستان است و شاید همه معادلات در آنجا حل شود. اما به جز آن بازی این دو تیم دو حریف یکسان و البته بالانشین را پیش‌رو دارند. تراکتورسازی تبریز و نفت تهران! به این ترتیب که فولاد در هفته بیست و هشتم و در اهواز میزبان تراکتور است و استقلال خیلی امیدوار است که در بازی هفته سی‌ام و پایانی و در ورزشگاه آزادی با پیروزی برابر تراکتور بتواند جشن قهرمانی را برگزار کند.


تیم مدعی و خوب نفت که در حال حاضر رتبه سوم را در اختیار دارد هم در هفته بیست و هفتم میزبان فولاد است و یک هفته بعد می‌بایست در آزادی به مصاف استقلالی برود که در بازی رفت این تیم را شکست داده بود.

استقلال و فولاد غیر از این سه بازی یک بازی خارج از خانه برابر دو تیم ملوان و گسترش دارند. به گونه‌ای که استقلال در هفته بیست و هفتم در انزلی به مصاف تیم خوب ملوان می‌رود و فولاد در هفته پایانی امیدوار است در تبریز جشن قهرمانی را برگزار کند.


نفت تهران تیمی که روند رو به رشد خود را در طول فصل حفظ کرده بود و هماره در بالای جدول قرار داشت هم بازی‌های آسانی پیش‌رو ندارد. این تیم علاوه بر دیدار با تیم‌های اول و دوم جدول در هفته پایانی یک بازی‌ حساس در اصفهان دارد که ممکن است بر خلاف خواست استقلال و فولاد قهرمان لیگ در آن بازی مشخص شود. گسترش فولاد تبریز هم دیگر حریف نفتی‌ها در هفته بیست و نهم است.


سپاهان اصفهان دیگر مدعی قهرمانی است که در نیم فصل دوم عملکرد بسیار خوبی داشت و به آرامی خود را از میانه جدول به بالای جدول رساند و حالا در رتبه چهارم منتظر لغزش حریفان است تا بعد از یک سال وقفه بار دیگر به قهرمانی برسد.

 سپاهانی‌ها نسبت به همه رقبا بازی آسانتری پیش‌رو دارند. آنها ابتدا در کرمان با مسی دیدار می‌کنند که گرچه سقوطش قطعی  نشده اما احتمال آن بسیار بالا رفته و حتی مربی این تیم هم گفته که چندان امیدی به ماندن در لیگ ندارند.شاید دیدار با نفت در هفته سی‌ام سخت‌ترین دیدار سپاهان باشد چه اینکه این تیم در هفته بیست و هشتم و نهم با دو تیم ملوان و سایپایی دیدار می‌کند که نه بخت قهرمانی و سهمیه آسیایی هستند و نه کاندیدای سقوط.

همانطور که می‌بیند چهار هفته پایانی مملو از دیدارهایی است که می‌تواند تکلیف قهرمانی را تعیین کند و به همان میزان هم ما را وسوسه کند که حداقل چند بازی خوب در لیگ ببینیم. گرچه تجربه بیست و شش هفته نشان داده که به این تیم‌ها دل بستن مصداق باد در قفس کردن است. باید نشست و دید از دل کسل کننده‌ترین دیدارهای ممکن چه تیمی قهرمان می‌شود.

 

 

 

هفته 27 جام خليج فارس

يکشنبه 27 بهمن

15:30  -     داماش گيلان      -   استقلال خوزستان

15:30     -     گسترش فولاد   -   سايپا

15:30  -     فجر سپاسي  -    ذوب آهن

15:30   -    فولاد         -     نفت تهران


چهارشنبه 30 بهمن

15:30  -      استقلال   -      ملوان


پنج‌شنبه 01 اسفند

15:30  -     راه‌آهن سورينت   -    تراکتورسازي

15:30    -   سپاهان    -    مس


جمعه 02 اسفند

16:00   -    صباي قم     -   پرسپوليس

 

 

 

جدول پخش ورزش از تلویزیون


سه‌شنبه 22/11/1392 ساعت : 23:30
جام حذفي اسپانيا نيمه نهايي بازي برگشت : آتلتيكومادريد - رئال مادريد
زنده از شبکه سه


--------------------------------------------------------------------------------

چهارشنبه 23/11/1392 ساعت : 23:15
هفته 26 ليگ برتر انگليس : آرسنال - منچستريونايتد
زنده از شبکه سه


--------------------------------------------------------------------------------

پنج‌شنبه 24/11/1392 ساعت : 00:30
جام حذفي اسپانيا نيمه نهايي بازي برگشت : رئال سوسيه داد - بارسلونا
زنده از شبکه ورزش

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه