سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش فوتسال کشورمان برای یازدهمین بار بر قله آسیا تکیه زد

ورزش

فوتسال کشورمان برای یازدهمین بار بر قله آسیا تکیه زد

ملی پوشان فوتسال کشورمان توانستند در یک بازی نزدیک و نفس گیر، میزبان مسابقات را در خانه از پیش رو برداشته و برای یازدهمین بار بر سکوی قهرمانی فوتسال آسیا تکیه بزنند؛ آن هم در شرایطی که در مسیر رسیدن به فینال، توانسته بودند تیم های مدعی را یکی پس از دیگری گلباران کنند.

nike-air-force-1-shadow-lucky-charms-dj5197-100-date-sortie | Nike Air VaporMax for Men & Women - nike free tr fit squiggle shoes - IetpShops - Buy Online

تیم ملی فوتسال ایران از سد میزبان سختکوش مسابقات گذشت و برای یازدهمین بار قهرمان آسیا شد.

به گزارش «تابناک»، فوتسالیست های با استعداد کشورمان که در دیدارهای ماقبل فینال، همه رقبا را با نتایجی پر گل بدرقه کرده و مسیر صعود خود به دیدار نهایی را پشت سر گذاشته بودند، در دیدار نهایی رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا، در مصاف با ازبکستان میزبان با نتیجه 2 بر یک به برتری رسیدند تا یازدهمین قهرمانی کشورمان در این مسابقات را به ثبت رسانده و پیام آور جشن و سرور برای ایرانیان باشند.


قدرت بهادری (9) و محمد کشاورز (14) در این دیدار برای ایران گل زدند.

تیم ایران در سال‌های 1999، 2000، 2001، 2002، 2003، 2004، 2005، 2007، 2008 و 2010 قهرمانی این مسابقات را به دست آورده بود.

دو تیم ایران و ازبکستان در حالی به مصاف هم رفتند که در سال 2010 هم در فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا، فینال مشابهی را برگزار کرده بودند. نکته جالب توجه دیگر آنکه شش سال قبل نیز ازبکستان میزبان بود و ایران توانست این تیم را 8 بر 3 در خاک خود شکست داده و به دهمین قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها برسد.

ملی پوشان فوتسال ایران که در سه دیدار مرحله گروهی و دو بازی یک چهارم و نیمه نهایی این دوره موفق شدند علاوه بر پیروزی، 46 گل به ثمر برسانند، از ابتدای دیدار امروز امیدوار بودند، برای از پیش روی برداشتن ازبکستان، کار سختی در پیش نداشته باشند، چون این تیم به سختی، آن هم در ضربات پنالتی توانسته بود تایلند را شکست داده و به فینال مسابقات راه بیابد.

ترکیب اولیه تیم ملی ایران

سپهر محمدی، حمید احمدی، اصغر حسن‌زاده، حسین طیبی و محمدرضا سنگ سپیدی

سرمربی: محمد ناظم‌الشریعه

داوران: کوزاکی توموهیرو، لیو جیانگیوآ، ری ریتگا مارتینز و ترونگ دونگ

تعداد تماشاگر: ۵ هزار نفر

شرح گل‌ها

ازبکستان یک ایران صفر (دقیقه ۶): پاس اشتباه توکلی در نزدیکی‌های محوطه ایران با توپ ربایی بازیکن ازبک روبه رو شد و دلشاد ایرسالیوف نیز پس از یک گام با ضربه‌ای دقیق دروازه ایران را باز کرد تا تیم میزبان با یک گل از ایران پیش بیفتد.

ازبکستان یک ایران یک (دقیقه ۸): قدرت بهادری کمی جلو‌تر از خط میانه زمین صاحب توپ شد و با ضربه محکم و جاندار توانست گل اول ایران را از فاصله دور و به زیبایی به ثمر برساند.

ازبکستان یک ایران دو (دقیقه ۱۴): ضربه کرنری که نصیب ایران شد را سنگ سپیدی به سوی دروازه ازبکستان فرستاد و کشاورز با حرکتی سریع توانست گل دوم ایران را به ثمر برساند.

در حاشیه

* علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران که از روز گذشته به اردوی ملی پوشان فوتسال اضافه شده این بازی را از نزدیک تماشا می‌کند.

* محمد کشاورز کاپیتان تیم ملی در دقیقه ۹ نیمه دوم بازی مصدوم شد و جای خود را به بازیکن دیگری داد.

* بازیکنان تیم ملی ژاپن که مسابقات خوبی را پشت سر نگذاشتند برای دیدار فینال بین ایران و ازبکستان در سالن حاضر هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه