جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر کتاب شناسی کوروش بزرگ و تاریخ هخامنشی

کتاب شناسی کوروش بزرگ و تاریخ هخامنشی

تارنگار ایران‌چهر با گزارش تصویری «کتاب‌شناسی کوروش بزرگ و تاریخ هخامنشی»، به كوشش عقاب علی احمدی بروز شد. در مقدمۀ این گزارش آمده است:

adidas heliopolis hotel in dubai , adidas concord ankle fur sneakers boys running Release Date Info , MysneakersShops | Grailify - air force new mexico basketball - nike and jordans 50 dollars in gold price list Light Smoke Grey

روز هفتم آبان‌ماه، به‌مناسبت بزرگداشت کوروش، بنیادگذار شاهنشاهی هخامنشی اعتباری ویژه یافته است. هر ملت در تاریخ خود به بزرگانی در عرصه‌های تاریخ، اندیشه، ادبیات و هنر افتخار می‌کند. بی‌گمان ملتی که بزرگداشت کوروش را در مجموعۀ دلبستگی‌های خود جای می‌دهد، پیشاپیش به ستایش ارزش‌هایی والا چون میهن‌پرستی، انسان دوستی، دادگستری و دوستی با جهانیان برخاسته است. برای شناخت کوروش و ارزش‌هایی که او در جایگاه یک فرمانروای بزرگ، به فرهنگ سیاسی جهان افزود، خواندن و اندیشیدن در پژوهش‌های انجام شده دانشمندان بزرگ ایران و جهان، کاری بایسته است تا دانش راستین جای آگاهی‌های سطحی و کم‌مایه روزی‌نامه‌ای را بگیرد و به خواننده این امکان را بدهد که آگاهی‌‌های خود از تجربه‌های ایرانیان روزگار کوروش را همچون بخشی بزرگ از کارنامۀ اندیشگی ملت خود به کار ببندد. فهرستی که در پی می‌آید، در برگیرندۀ اطلاعات کتاب‌شناختی بخشی از کتاب‌های موجود در زمینۀ شناخت کوروش و فرمانروایی هخامنشی در بازار کتاب ایران است و این از آنروست که دسترسی به همۀ کتاب‌ها برای نگارنده میسر نشد.

بخشی از کتاب‌های کوروش شناسی و تاریخ شاهنشاهی هخامنشی در بازار کتاب ایران - 1

بخشی از کتاب‌های کوروش شناسی و تاریخ شاهنشاهی هخامنشی در بازار کتاب ایران - 2

بخشی از کتاب‌های کوروش شناسی و تاریخ شاهنشاهی هخامنشی در بازار کتاب ایران - 3

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید