جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان هشدار دبیرکل یونسکو: مردم عراق نگذارید میراث فرهنگی شما را نابود کنند

یادمان

هشدار دبیرکل یونسکو: مردم عراق نگذارید میراث فرهنگی شما را نابود کنند

دبیرکل یونسکو خواستار وحدت مردم عراق درحفاظت از تمامی میراث فرهنگی و سایت‌های مذهبی خود دربرابر دور تازه خشونت‌ها شد.

adidas team water bottles for sale craigslist 2017 | Nike nike shox for girls youth soccer Valentine's Day DQ9320 , 100 - nike twist women black boots sale girls on youtube - JofemarShops

دبیرکل یونسکو خواستار وحدت مردم عراق درحفاظت از میراث فرهنگی خود دربرابردور تازه خشونت‌ها شد.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ همزمان با تشدید تحرکات مخرب گروه‌های وابسته به "داعش" در عراق و تهدیدهای تازه دبیرکل یونسکو "ایرنا بوکوا" از مردم عراق خواست با وحدت رویه برای حفاظت ازمیراث فرهنگی خود که از مهم‌ترین سرمایه‌های بشر و گهواره تمدن‌های انسانی به شمار می‌آیند، دفاع کنند.


به گزارش یونسکو وی با ابراز نگرانی از تشدید خشونت‌ها که سبب از سرگیری رنج مردم و زیان‌های مالی و فرهنگی و از دست رفتن جان انسان‌ها در عراق شده، یاداور شد که میراث فرهنگی عراق ممکن است یک بار دیگر درست همانند سال‌های گذشته غارت شود ودرنتیجه منازعات نظامی، شاهد صحنه‌های دلخراشی شویم که در سوریه رخ داده است.

دبیر کل یونسکو در بخشی از بیانیه خود آورده است:«از تمامی فعالان و دست اندرکاران فرهنگی در عراق برای حفاظت از تمامی آثار فرهنگی وتاریخی عراق، ازجمله تارنما‌ها ومیراث مذهبی درعراق درخواست کمک و همکاری می‌کنم. یادآور می‌شوم که تمامی اقدامات مخرب برعلیه میراث فرهنگی اقدامی مجرمانه و رفتاری برعلیه هویت و تاریخ مردم عراق است.

همچنین تمامی رهبران عراق و گروه های مختلف حاضر دراین کشور می‌خواهم نسبت به حفاظت از میراث فرهنگی این کشور حساس باشند. یونسکو نیز برای هرگونه همکاری با مردم عراق در این زمینه اعلام آمادگی می‌کند.»

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه