پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان تخریب نقش و نگارهای غار تاریخی «میرملاس»

یادمان

تخریب نقش و نگارهای غار تاریخی «میرملاس»

فرماندار کوهدشت گفت: نقش و نگارهای غار تاریخی میرملاس این شهرستان تخریب شدند.

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | Latest Air Jordan 1 Mid GS Canvas Pink/Tan/Soft Yellow/Lime Green/White 2021 For Sale DJ0338 - 100 - nike sb satire canvas grey and blue dress

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حمزه‎پور در کارگروه گردشگری استان، اظهار کرد: غار میرملاس یکی از چهار غار منحصر به فرد جهان با عمق دو متر و 50 متر طول است.


وی بیان کرد: این غار دارای نقش و نگارهای جالبی است و متأسفانه نقاشی‎های این غار تخریب شدند که باید مورد حمایت قرار گیرد.


حمزه‎پور در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه آثار باستانی که در مسیر سد سیمره با عنوان شهر معروف تیسفون زیر آب رفته، اظهار کرد: خود میراث فرهنگی استان در این باره آنگونه که باید کار انجام می‎داد، انجام نداده است و این آثار زیر آب رفته‎اند.


به گزارش ایسنا غار میرملاس در 30 کیلومتری کوهدشت و در کوه سرسرخین قرار دارد که پس از غارهای لاسکو و کرکس در فرانسه سویمن غاری است که نگاره‎های رنگین بر روی دیواره‎های خود دارد، نقاشی و نگاره‎های این غار قدمتی 12 هزار ساله دارد که متأسفانه در سال‎های اخیر آسیب‎های جبران‎ناپذیری بر این میراث تاریخی استان وارد شده است.


نقوش حیواناتی همچون گاو، روباه، گوزن، اسب و سوار در حال تیراندازی و شکار با رنگ‎های سیاه و قرمز بر دیواره این غار نقش بسته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه