پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان ابهام در میزان خسارت‌های وارده به موزه ملی کوچک ایران - آتش سوزی در موزه رضا عباسی

یادمان

ابهام در میزان خسارت‌های وارده به موزه ملی کوچک ایران - آتش سوزی در موزه رضا عباسی

موزه رضا عباسی چند روز پیش آتش گرفت. برخی از شنیده‌ها حاکی از آن است که این آتش‎سوزی باعث از بین رفتن بخش مهمی از مخزن موزه ملی کوچک ایران بوده‌است. رییس موزه رضا عباسی می‌گوید که تنها یک آبسردکن آتش گرفته و هیچ خسارتی به این موزه وارد نشده‌است.

تسوق ماست اند هاربر السعودية أونلاين مع تخفيضات 25 - charles barkley nike shoes for sale cheap jordan , نمشي - 75% | Latest Nike Dunk Low NH “Winter Solstice” Team Orange/Orange - 800 - Crimson Bliss 2021 For Sale DO6723 - nike off white blazer coalb women shoes outlet

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه میراث فرهنگی ـ موزه رضاعباسی آتش گرفت. این آتش سوزی ساعت یک شب 13 خرداد 91 اتفاق افتاد و بعد از آن به دلیل تعطیلی‌های چهاردهم و پانزدهم خرداد به فراموشی سپرده شد.
 
شنیده ها حاکی از آن است که مخزن این موزه تاریخی به طور کامل آتش گرفته و خسارت بالایی به آن وارد شده است. این در حالی است که "شهرام حیدریان"، رییس موزه رضا عباسی به CHN می‌گوید که به هیچ عنوان مخزن آتش نگرفته‌است.
 
حیدریان ماجرا را اینگونه شرح می دهد که یکی از آب سردکن‌ها دچار حریق شده و در نتیجه این آتش سوزی موزه دچار دودگرفتگی شده‌است به همین دلیل این تصور به وجود آمده که مخزن آتش گرفته است، در حالی که اصلا اینگونه نیست.
 
با این وجود، برخی از اطلاعاتی که به خبرگزاری میراث فرهنگی داده شده، حاکی از آن است که در نامه‌ای به شماره 173 که به سازمان میراث فرهنگی تهران فرستاده، آتش سوزی مخزن گزارش شده اما دلیل این آتش سوزی به طور کامل آورده نشده است. هرچند که این نامه به دست خبرگزاری نرسید اما پرس و جو در مورد دلایل وقوع این آتش سوزی و میزان خسارت آن از رییس موزه ملی کوچک پرسیده شد.
 
حیدریان اما به CHN می‌گوید که دلیل این آتش سوزی تنها نوسانات برق بوده و همین نوسانات باعث شده آبسرد کن موزه آتش بگیرد ولی ظرف 5 دقیقه بعد آتش نشانی آمده و به مدت دو ساعت شرایط به حالت عادی بازگشته است.
 
آتش نشانی، ایستگاه 73 که واقع در سه راه زندان خیابان شریعتی است، این آتش را اطفا کرده  اما مسئولان این ایستگاه اطلاعات بیشتری در مورد دلایل وقوع این آتش سوزی ارایه نکردند.
 
موزه رضا عباسی در 25 شهریور سال 1356 در تهران گشایش یافت. موزه رضا عباسی سرانجام در 15 بهمن سال 1379 بعد از مرمت و نوسازی برای پنجمین بار افتتاح شد. مجموعه‌های دیدنی این موزه مربوط به هزاره 2 قبل از میلاد تا اوایل قرن 20 و متعلق به دوره قاجار است.
 
اشیای به نمایش درآمده در موزه شامل مصنوعات ساخته از گل پخته فلز و سنگ مربوط به دوران ما قبل تاریخ تا ظروف سفالی و اشیای فلزی، منسوجات و نقاشی‌های لاک الکلی متعلق به دوره اسلام است.
 
این موزه شامل اداره حفظ و نگهداری با دارا بودن 2 آزمایشگاه و کارگاه به منظور حفظ نقاشی‌ها و اشیای فلزی، کتابخانه با دارا بودن بیش از 1000 جلد کتاب فارسی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی، بخش انتشارات با دارا بودن منابع با ارزشی در زمینه میراث فرهنگی، نمایشگاه و فروشگاه است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید