جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم تجمع مردم کرج در مقابل باغ سیب مهرشهر - عدم رسیدگی به وضعیت باغ سیب معضل زیست محیطی به بار می آورد

زیست بوم

تجمع مردم کرج در مقابل باغ سیب مهرشهر - عدم رسیدگی به وضعیت باغ سیب معضل زیست محیطی به بار می آورد

خبرگزاری مهر: مردم کرج برای دومین بار در مقابل باغ سیب مهر شهر کرج تجمع کردند و خواستار رسیدگی فوری به وضعیت باغ و برخورد قانون با متخلفان قطع 2000 اصله درخت شدند.

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | Nike WMNS Dunk Low Purple Pulse (2021) - nike air max 90 jacquard infrared light - DM9467 - 500

به گزارش خبرنگار مهر، مردم کرج برای دومین بار با تجمع در مقابل باغ سیب مهر شهر کرج خواستار جلوگیری از قطع درختان این باغ و برخورد قانون با متخلفانی که به طور مخفیانه 2000 اصله درخت این باغ را به بهانه احیا سر بریدند، شدند.

مردم زیادی ظهر روز 29 فروردین رو به روی باغ مهر شهر کرج تجمع کردند و حفظ و احیای این باغ را از مسئولان شهر خواستار شدند.

عباس زارع مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج در میان مردم که به قطع درختان اعتراض داشتند حاضر شد و با بیان این مطلب اظهار داشت: خواسته شما به حق است و مسئولین مربوطه در حال پیگیری های قضایی این مسئله هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: دادستان عمومی و انقلاب کرج دستورات ویژه ای برای پیگیری این پرونده صادر کرده است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

مسئولان مربوطه در اسرع وقت باید به احیای باغ بپردازند

زارع خاطرنشان کرد: مسئولین مربوطه باید در اسرع وقت به احیای باغ سیب پرداخته و با کاشت نهال خسارت به وجود آمده را جبران کنند و به دیگر امور این باغ نیز رسیدگی می کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم دیگر چنین اتفاقاتی که به واقع برای مردم نیز خوشایند نیست و به فضای سبز شهر لطمه می زند رخ ندهد. 

بهنام محمودی عضو شورای اسلامی کرج نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: خواسته مردم برای حفظ باغ سیب مهر شهر کرج خواسته ای منطقی است که توسط مسئولین شهر در حال رسیدگی است.

محمودی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از درختان این باغ کهنسال هستند به همین علت باید مالکین این باغ بیش از پیش به وضعیت آبیاری رسیدگی کنند تا درختان این باغ خشک نشوند.

عضو شورای اسلامی کرج بیان کرد: عدم رسیدگی مالکین این باغ به وضعیت درختان می تواند یک معضل بزرگ زیست محیطی را به وجود آورد.

این مسئول یادآور شد: عامل این تخلف توسط مراجع قضایی دستگیر و بازداشت شده است و امیدواریم با برخورد قانونی دیگر چنین اتفاقی برای سرمایه های سبز این شهر که ریه های تنفسی شهر هستند رخ ندهد.

باغ سیب یکی از منابع طبیعی است، مالکیتش به مردم واگذار شود

وی افزود: اگر بنیاد مستضعفان نمی تواند برای احیای این باغ کاری کند اجازه دهد سازمان پارکها و فضای سبز کرج برای ورود ادوات کشاورزی به باغ برای احیا درختان اقدامات لازم را انجام دهد.

محمود در پایان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری حفظ منابع طبیعی است، تصریح کرد: باغ سیب یکی از این منابع طبیعی است که امیدواریم مالکیتش به مردم واگذار شود و تبدیل به باغ ملی شود.

بانویی میانسال در میان جمعیت می گوید: با توجه به اینکه به تعداد خودورها روز به روز اضافه می شود و هوا نیز آلوده تر، وظیفه مسئولین حفظ و پاسداری از محیط زیست به ویژه باغات و فضاهای سبز شهر کرج است.

وی بیان می کند: هفته گذشته از رسانه خبر قطع 2 هزار اصله درخت این باغ را شنیدیم و بسیار ناراحت شدیم همگان می دانند کرج روز به روز در حال بزرگتر شدن است و جمعیت زیادی در این شهر زندگی می کند و چنین اقداماتی ریه های تنفسی شهر را از بین برده و موجب افزایش بیماری های تنفسی می شود.

یکی از آقایان جوان حاضر در جمع می گوید: چرا همیشه باید اتفاقی به این تلخی بیفتد که مسئولین دنبال راه چاره باشند خواسته ما از مسئولین و شهرداری کرج احیای دوباره این باغ و تبدیل شدنش به باغ ملی است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید