جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم یک راه نجات مرجان‌ها در برابر گرمای جهانی

زیست بوم

یک راه نجات مرجان‌ها در برابر گرمای جهانی

کارشناسان محیط زیست معتقدند پیوند مرجان‌های مقاوم به «دیواره بزرگ مرجانی» در استرالیا می‌تواند در حفظ این اکوسیستم حیاتی در برابر گرمای جهانی موثر باشد.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | Media Maratón Alicante 2022 - Carreras populares , IicfShops

به گزارش بخش محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کارشناسان معتقدند که انسان‌ها می‌توانند با پیوند زدن گونه مرجان‌های مقاوم در برابر گرما به دیواره بزرگ مرجانی از این اکوسیستم مهم و باارزش در برابر افزایش گرمای آب اقیانوس‌ها محافظت کنند.

کارشناسان در یک مطالعه مشترک بین موسسه علوم دریایی استرالیا در «تاونزویل» و دانشگاه تگزاس، یک فاکتور ژنتیکی را که عامل مقاومت این گونه از مرجان‌ها در برابر حرارت بالا است، شناسایی کردند.

به گفته کارشناسان، این یافته می‌تواند راه را برای تولید مصنوعی کلونی‌هایی از مرجان‌هایی که با زندگی در اقیانوس‌های گرمتر سازگارترند، هموار کند.

«میخائیل ماتز»، زیست‌شناس دانشگاه تگزاس دراین‌باره اظهار کرد: این راهکار، روشی ساده برای جلوگیری از انقراض مرجان‌ها است.

به گزارش شبکه اخبار محیط زیست، وی افزود: در چنین شرایطی می‌توانیم امیدوار و خوش‌بین باشیم که صخره‌های مرجانی نجات پیدا می‌کنند و زندگی دریایی وابسته به این اکوسیستم ارزشمند به حیات خود ادامه می‌دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید