جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم ژاپن جنگل‌های ایلام را توسعه می‌دهد

زیست بوم

ژاپن جنگل‌های ایلام را توسعه می‌دهد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام گفت: آژانس همکاری های بین المللی کشور ژاپن قرار است جنگل های ایلام را توسعه دهد.

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | Air Jordan Release Dates 2021 + 2022 Updated , IetpShops , nike new arrival for men japan today live full

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حشمت الله عسگری در دیدار نماینده آژانس همکاری های بین المللی کشور ژاپن گفت: با توجه به سرمایه گذاری دولت ژاپن در کشورهای درحال توسعه، حوزه منابع طبیعی می تواند از اهمیت بسیاری برای این آژانس برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه جنگل ها متعلق به همگان است، گفت: اگرچه ممکن است فرصت های جنگل ها متعلق به ساکنین آن منطقه باشد اما به طور یقین تهدیدهای آن متوجه دیگر مناطق هم می شود.

معاون استاندار ایلام، تجربه مدیریت جنگل ها بدون مشارکت مردم را ناموفق دانست و افزود: مطمئنیم با تجربیاتی که از گذشته کسب کرده ایم میتوانیم در آینده موفق باشیم.

عسگری تصریح کرد: اگر چه ممکن است ورود مردم به مقوله توسعه و مدیریت اصولی جنگل ها به زمان نیاز داشته باشد اما در نهایت باید زمینه مشارکت آنها در مدیریت جنگل ها را فراهم آورد.

وی افزود: غالب جنگل های ایلام را درخت بلوط تشکیل می دهد و در اجرای این طرح باید حساسیت مردم منطقه مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه ارتباط با مردم روستاها برای انجام این مهم را دارای اهمیت فراوانی است و گفت: تعاونی های روستایی که در گذشته شکل گرفته اند می توانند در اجرای این مهم مورد توجه واقع شوند.

وی افزود: آژانس همکاری های بین المللی کشور ژاپن قرار است در سه حوزه تیم کارشناسی مجرب و با تجربه، انسجام سازمانی بین ادارات دولتی و همچنین مشارکت های مردمی به توسعه جنگل های بلوط ایلام بپردازد.

همچنین نماینده آژانس همکاری های بین المللی (جایکا) در ایران گفت: جایکا فعالیت خود را در ایران از سال۱۹۵۷ با دعوت کارمندان دولت و کارشناسان رشته های گوناگون به ژاپن برای گذراندن دوره های آموزشی آغاز کرد و این رویه تاکنون ادامه دارد.

وی افزود: فعالیت های این سازمان با توجه به برنامه ملی توسعه ایران و با تمرکز بر محورهای گسترش صنایع داخلی، کاهش اختلاف سطح زندگی میان جوامع شهری و روستایی، مدیریت منابع آب؛ حفاظت از محیط زیست و مدیریت بحران ادامه دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید