سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم پرونده کوه سبلان برای ثبت در یونسکو آماده شد - ارسال پرونده در سال 91

زیست بوم

پرونده کوه سبلان برای ثبت در یونسکو آماده شد - ارسال پرونده در سال 91

خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: پرونده کوه سبلان به عنوان یک اثر طبیعی بی بدیل برای ارسال به یونسکو و ثبت در فهرست آثار جهانی آماده شد.

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | KITH 1996 air streak max Low Release Date , BabylinoShops , nike jordan retro 2 black

بهروز ندایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای ثبت جهانی کوه سبلان اضافه کرد: با روند فعلی امیدواریم طی چند سال آینده کوه سبلان به عنوان اصلی ترین و شاخص ترین اثر طبیعی استان اردبیل ثبت جهانی شود.

وی با بیان اینکه کوه سبلان سومین قله بلند ایران به عنوان شاخص ترین پدیده طبیعی و نماد اردبیل است، یادآور شد: پیش از این سبلان به صورت کاملا مستقل و با نام استان اردبیل به عنوان اثر طبیعی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه موضوع ثبت جهانی این اثر طبیعی در دور سوم سفرهای هیئت دولت به استان اردبیل نیز مطرح شده بود، تأکید کرد: پس از ثبت جهانی این اثر، جهانیان شناخت بیشتری از شگفتیها و زیباییهای کوه چهار هزار و 811 متری سبلان اردبیل خواهند داشت.

وی همچنین در خصوص اظهارات مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برای ثبت جهانی قله سبلان متذکر شد: بنابه گفته های وی چنین اظهاراتی  نتیجه برداشت اشتباه خبرنگاران از اظهارات این مسئول بوده که موجب درز چنین خبری شده است.

پیش از این خبری به نقل از تراب محمدی مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی منتشر شد که از انجام اقدامات مطالعاتی و پژوهشی برای ثبت کوه سبلان در فهرست آثار جهانی خبر می داد. این خبر با توجه به قرار داشتن کوه سبلان در خارج از محدوده این استان واکنشهای متعددی را در پی داشت.

ندایی همچنین متذکر شد: در این مورد با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی به صورت تلفنی صحبت کردم که وی مسائل مطرح شده از قول خود در برخی سایتهای خبری را برداشت غلط خبرنگاران عنوان کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید