پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها گزارش تصویری گزارش تصویری از دشت لاله استهبان - استان فارس

گزارش تصویری

گزارش تصویری از دشت لاله استهبان - استان فارس

عكس: رسول حاجی باقری

یکی از مناظر بسیار زیبای استهبان، دشت لاله‌های قرمز است که بر فراز قله کوه جنوبی استهبان (کوه بَرَه) قرار گرفته است و هر ساله در اردیبهشت ماه پذیرای بسیاری از علاقه‌‌مندان به طبیعت می‌باشد. این منطقۀ بسیار دیدنی راهی تقریبا دشوار دارد، اما با دیدن زیبایی های مسیر و مناظر خیره کننده، سختی راه فراموش می‌شود. معمولا برای فرار از آفتاب و گرمای آن، باید صبح زود حرکت نمود. در مسیر مناظری به چشم می خورد که در نوع خود شاید بی نظیر باشد، صدای چهچهۀ پرندگانی که در سکوت کوهستان، فرا رسیدن صبح را نوید می دهند، بسیار گوش نواز است! گویی قدم‌هایمان را در پاره‌ای از بهشت گذارده‌ایم! با گذر از بین درختان بادام و انگوری که در سینه کش کوه "بُطالب" کاشته شده اند، و طی مسیری با شیبی گاه ملایم و گاهی تند، پس از 1/5 ساعت به بالای کوه می‌رسیم. در بالای کوه شیب ملایم تر شده و حرکت را هموارتر می نماید. تقریبا پس از نیم ساعت پیاده روی و ادامه ی مسیر به چاه آبی می رسیم که نوشیدن جرعه ی آبی از آن، لذتمان را کامل می کند. این چشمه ی کم آب اما زلال، همه ی مهمانانش را سیراب می نماید؛ خواه انسان باشد، خواه پرنده ای تشنه! خستگی راه شاید چشمان ما را بر مناظر اطراف ببندد، اما با کمی استراحت و رفع خستگی، اگر به دور و اطراف خود نگاهی بیندازیم چنان مسحور طبیعت خواهیم شد که بهشت برین را احساس خواهیم نمود!

خوردن صبحانه و چای آتشی در این محیط، خاطره ای بس شیرین را در ذهن ما می کارد، چنان که من هنوز پس از گذشت 20 سال از اولین خاطره ام در اینجا، هنوز لذت آن را احساس می کنم!

همیشه گفته اند: شنیدن کی بود مانند دیدن!

پس سخن را کوتاه می کنم و دعوتتان می کنم تا در بهار پیش رو، خود را به"کوه بَرَه"برسانید. گفتنی است تصویر‌ها در بهار 1390 گرفته شده است.

 

دیدگاه‌ها   

-1 #1 Guest 1391-11-29 04:56
:eek:
زيبايي شگفت انگيز طبيعت به همراه هنر بي نظير عكاسي تصويرهايي بس بديع و زيبا و دل انگيز پديد آورده است.
سپاس
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید