جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر برگزاری چهارمین جشنوارهٔ عکس ایران شناسی با موضوع «آثار تاریخی و فرهنگی ایران‌زمین» - بهمن 1392

خبر

برگزاری چهارمین جشنوارهٔ عکس ایران شناسی با موضوع «آثار تاریخی و فرهنگی ایران‌زمین» - بهمن 1392

بنیاد ایران‌شناسی با همکاری شبکهٔ مستند چهارمین جشنوارهٔ عکس ایران‌شناسی با موضوع «آثار تاریخی و فرهنگی ایران‌زمین» را برگزار می‌کند.

Oakley MOD5 MIPS SNOW HELMET – ADULT - SneakersbeShops | FitforhealthShops - The Ultimate all festive nike running shop coupon code FAQ

 

کشور ما ایران باسابقه‌ای نزدیک به بلندای تاریخ تمدن بشری در زمرهٔ کهن‌ترین تمدن‌های جهان به شمار می‌رود، از این جهت باید گفت این کشور پهناور از مهم‌ترین مناطق باستانی جهان است که همواره مورد توجه و اقبال محققان و باستان‌شناسان بوده است. برخی کارشناسان گفته‌اند در این خطهٔ دیرین، بیش از چهارصد هزار اثر تاریخی وجود دارد. این بدین معناست که برای مطالعه و تحقیق پیرامون هر یک از این آثار همچنین نگهداری و معرفی آنها توان علمی و مادی بسیاری نیاز است. یکی از مقدم‌ترین کارها برای این مهم ارائه گزارش‌های تصویری از این آثار است، گزارش‌هایی که باید در دوره‌های زمانی مختلف تهیه شود تا از آخرین وضعیت این آثار آگاهی به دست آید. این گزارش‌ها که تا حدی آنها را باید به مثابهٔ داده‌های خام پژوهشگران به شمار آورد، علاوه بر کاربردهای هنری و ایران‌گردی به پژوهشگران ایران‌شناس و باستان‌شناس در هر گوشه جهان که باشند کمک می‌کند تا بتوانند به سهولت به مطالعه در زمینهٔ موضوع آن عکس بپردازند و نتایج حقیقی و به روز شده‌ای نیز به دست آورند.

بر این اساس، بنیاد ایران‌شناسی بر حسب اهداف عالیهٔ خود، تهیهٔ گزارش تصویری از آخرین وضعیت «آثار باستانی و تاریخی ایران» را دستور کار خود قرارداده و با دعوت از تمامی علاقه‌مندان و عکاسان کشور، «چهارمین جشنواره عکس ایران شناسی» را با همکاری شبکهٔ مستند صدا و سیمای جمهوری اسلامی، با موضوع و عنوان «آثار تاریخی و فرهنگی ایران‌زمین»، برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ایران‌شناسی،  مهمترین اهداف این جشنواره، ایجاد زمینهٔ مشارکت عامهٔ مردم در ثبت تصویری سرزمین ایران؛ تأمین و تولید منابع تصویری تحقیقات ایران‌شناسی و نیازهای تصویری در زمینه‌های فرهنگ، جغرافیا، اقلیم، اماکن و آثار ایران؛ ارتباط با هنرمندان و سازمان‌های مربوط به عکاسی و به وجود آوردن زمینه‌های همکاری آنان با بنیاد ایران شناسی؛ هماهنگ کردن محتوای بانک جامع تصویری بنیاد ایران‌شناسی و مراکز دیگر و نیز انتشار نتایج حاصل به منظور اطلاع مراکز داخلی و بین‌المللی و چاپ آثار جشنواره اعلام شده است.

همچنین «چهارمین جشنواره عکس ایران‌شناسی»، با موضوع «آثار تاریخی و فرهنگی ایران‌زمین» به منظور تعمیم علاقه‌مندان به هنر عکاسی، در دو بخش حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به شرکت در هر بخش لازم است علاوه بر در نظرگرفتن و رعایت مقررات مندرج در برگهٔ شرکت در جشنواره علاقه‌مندی خود را به یکی از موضوعات ذیل مشخص کنند:
1) جلوه‌های بدیع و نادر از آثار تاریخی؛
2) دیدگاه‌های آسیب‌شناسانه؛ و
3)جزئی‌نگری در آثار تاریخی و فرهنگی ایران زمین.

بر این اساس، عکس‌ها می‌توانند نمایان‌گر تمام آثار تاریخی و فرهنگی ایران (شامل: محوطه‌ها و تپه‌های باستانی و یا تاریخی، اشیاء مکشوفه از این مناطق، آثار به جا مانده از بناهای باستانی و یا تاریخی، تزئین‌ها، نقش برجسته‌ها، ابزارها، پوشاک، زیورآلات، اسباب و وسایل کار و زندگی و ... ) در تمام ادوار باشند.

علاقه‌مندان به شرکت در چهارمین دورهٔ «جشنوارهٔ عکس ایران‌شناسی» جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص مقررات جشنواره می‌توانند به تارنمای رسمی جشنواره به نشانی www.photoiranology.ir مراجعه نمایند.

همچنین هیئت داوران و هیئت انتخاب آثار جشنواره متشکل از سه نفر صاحب نظر و آشنا با داوری در زمینهٔ عکاسی و ایران‌شناسی خواهند بود و در این خصوص و همچنین جوایز جشنواره از طریق اطلاعیه‌های بعدی و نیز تارنمای رسمی جشنواره اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در پایان خاطر نشان می‌سازد، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانهٔ «چهارمین جشنواره عکس ایران‌شناسی» اول دی‌ماه 1392 خواهد بود و اول بهمن‌ماه آغاز نمایشگاه این دوره از جشنوارهٔ عکس ایران‌شناسی است. دبیرخانهٔ «چهارمین جشنوارهٔ عکس ایران‌شناسی» در تهران، خیابان شیخ بهایی جنوبی، خیابان ایران شناسی، بنیاد ایران‌شناسی واقع است و شمارهٔ تماس دبیرخانه 88212009-021 می‌باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه