چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر آیین پایانی جشنواره حکمت فردوسی

خبر

آیین پایانی جشنواره حکمت فردوسی

با همکاری بنیاد فردوسی و موزه استاد عزت اله انتظامی، آیین پایانی جشنواره سراسری حماسه‌ها و عاشقانه‌های شاهنامه (حکمت فردوسی) با حضور هنرمندان و پژوهشگران برجسته در چهارشنبه ۷ شهریور ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۷ در موزه استاد انتظامی برگزار می‌شود.

LTB - JuzsportsShops | Nike Dunk Low "Vintage Green" - 100 - DQ8580 , LacollesurloupShops - nike lunar apparent price today

با همکاری بنیاد فردوسی و موزه استاد عزت اله انتظامی، آیین پایانی جشنواره سراسری حماسه‌ها و عاشقانه‌های شاهنامه (حکمت فردوسی) با حضور هنرمندان و پژوهشگران برجسته در چهارشنبه ۷ شهریور ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۷ در موزه استاد انتظامی برگزار می‌شود.

در این جشنواره ملی از برگزیدگان اثرهای هنری و ادبی در ستایش حکیم توس تقدیر شده و آیین نکوداشت خادمان فرهنگ ایران زمین برگزار می‌شود.
از ویژه برنامه‌های آیین پایانی جشنواره حکمت فردوسی، اجرای تصنیف میهنی ای وطن و شیر خروشان با نوای حمید خزاعی و اجرای ترانه ملی خلیج فارس با نوای وحید سیف‌پور خواهد بود.
در این جشنواره ملی، دکتر قدمعلی سرامی (استاد دانشگاه، فردوسی شناس برجسته و دبیر امنای بنیاد فردوسی) در زمینه هنر و شاهنامه و اسماعیل فلاح خیر (رییس فرهنگسرای ملل) سخنرانی خواهند داشت و مهندس یاسر موحدفرد (دبیر جشنواره حکمت فردوسی) گزارشی از دستاوردهای این جشنواره را ارائه خواهد کرد و دکتر نگین سلیمی‌فرد (استاد دانشگاه شهید بهشتی) و دکتر پریسا کشاورزحمید (دکتری زبان و ادب فارسی) شعرخوانی خواهند داشت.
از ویژه برنامه‌های این آیین پایانی، نقالی و شاهنامه خوانی مرشد حسن بصیری و اجرای ضرب و نقل فاطمه (ایراندخت) غلامی خواهد بود.
گفتنی است، کارگاه آزاد هنری نقاشی‌خط استاد حسن طزری و گریم شخصیت‌های شاهنامه ویژه کودکان و نوجوانان از سوی آرزو باباگلی و شیوا غریبی از دیگر برنامه‌های هنری آیین پایانی این جشنواره سراسری است.
شاهنامه‌خوانی نقالان نوجوان (گروه راویان مهر و گروه یزدان) و شاهنامه خوانی کودکان نقال ترنم جاهد، سورنا علیزاده و محمدامین محمودی‌تبار از برنامه‌های این آیین خواهد بود.
در آیین پایانی جشنواره حکمت فردوسی، گواهی نامه ۴۰ نفر از هنرجویان کودک و نوجوان که در نخستین کارگاه‌های آموزشی هنر و شاهنامه در شهریور ماه سال ۱۳۹۷ در خانه موزه استاد عزت اله انتظامی با حضور ۱۲ نفر از استادان بنام هنر نقالی، نقاشی، کلاژ و موسیقی شرکت کرده بودند از سوی اسماعیل برادران فلاح خیر (مدیر فرهنگی هنری منطقه یک سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران)، شکرخدا گودرزی (مدیر خانه‌موزه استاد عزت الله انتظامی) و یاسر موحدفرد (دبیرکل و رییس بنیاد فردوسی) اعطاء می‌شود.
گفتنی است، آیین پایانی جشنواره حکمت فردوسی، چهارشنبه ۷ شهریور ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۷ تا 19 در موزه استاد انتظامی به نشانی تهران، متروی قیطریه، بزرگراه اندرزگو، رو به روی بلوار کاوه، خیابان احمدی، پلاک 28 برگزار می شود و ورود برای همه دوستداران فرهنگ و هنر آزاد است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه