جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر نقالی و شاهنامه‌خوانی در هفته ملی و روز جهانی کودک

خبر

نقالی و شاهنامه‌خوانی در هفته ملی و روز جهانی کودک

به گزارش ایرانبوم به نقل از روابط عمومی بنیاد فردوسی، آیین روز جهانی کودک ۱۶ مهرماه ۱۳۹۷ با اجرای هنرمندان کودک و نوجوان و نقالی دو زبانه ترنم جاهد، شاهنامه خوان کودک عضو بنیاد فردوسی در تالار شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان برگزار شد.

در هفته ملی کودک، نقالان و شاهنامه‌خوانان، داستان‌های حماسی را برای کودکان و نوجوانان نقل می‌کنند.

به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک کانون پرورش فکری و با همکاری نهادهای فرهنگی و بنیاد فردوسی هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ نقالی و شاهنامه‌خوانی برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

این ویژه برنامه‌ها از روز ۱۴ مهر با اجرای ضرب و نقل گروه بین‌المللی شاهنامه‌خوانی مهرآفرینان بادرود با شاهنامه‌خوانی‌ ساجده رحیمیان، نقالی ابوالفضل فهیمی، ضرب‌نوازی ابوالفضل یزدان‌مهر و مربی‌گری سعید یزدان‌مهر آغاز شده است. آندیا و آنیتا جعفری خواهران دوقلوی عضو مرکز فرهنگی هنری شماره ۴۲ کانون تهران نیز در این برنامه، اجرای نقالی داشتند.
روز ۱۵ مهر، سورنا علیزاده و سید عباس حسینی با مربی‌گری پریسا کشاورزحمید به نقالی و شاهنامه‌خوانی پرداختند.

گروه بانو گشسب با اجرای آرمیتا شکاری، سارا طیبی و فاطیما علی‌گوهری و مربی‌گری مبینا آقاخانی عصرگاه روز ۱۶ مهر، نقالی و شاهنامه‌خوانی می‌کنند.

عصرگاه روز ۱۷ مهر، نقالی ترنم جاهد و شاهنامه‌خوانی آریانا شکری اجرا خواهد شد و در روز ۱۸ مهر، نیوشا ارزنده با مربی‌گری سارا عباسپور شاهنامه‌خوانی خواهد داشت.

کیمیا یعقوبی و آوا فیض، نقال و شاهنامه‌خوان روز پنج‌شنبه ۱۹ مهر خواهند بود.

برنامه‌ نقالی و شاهنامه‌خوانی با اجرای امیرعلی عطاءاللهی در روز جمعه ۲۰ مهر، آخرین روز هفته ملی کودک پایان خواهد یافت.

گفتنی است، دوست‌داران فرهنگ و هنر می‌توانند به همراه کودکان و نوجوانان خود برای بازدید از برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب مراجعه کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه