پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر نمایشگاه قفل و کلیدهای تاریخی در موزه آذربایجان گشایش یافت

خبر

نمایشگاه قفل و کلیدهای تاریخی در موزه آذربایجان گشایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از گشایش نمایشگاه قفل و کلیدهای تاریخی همزمان با نخستین روز هفته میراث فرهنگی در موزه آذربایجان خبر داد.

adidas team water bottles for sale craigslist 2017 | NSW TECH FLEECE FULL - ZIP HOODIE – AractidfShops - nike lunar tartan outlet sale cheap

به گزارش میراث‌آریا(chtn)، «تراب محمدی» افزود: یک‌هزار قفل و کلید تاریخی متعلق به مجموعه شخصی «سید ضیاءالدین قریشی‌زاده» در طبقه زیرین موزه آذربایجان به نمایش گذاشته شده است.

وی تشریح کرد: این قفل و کلیدها به دوره‌های تاریخی مختلفی تعلق دارند و قدیمی‌ترین اثر این مجموعه مربوط به دوره ساسانی است که قفل‌های آویزی برای نخستین بار در این زمان در کشورمان ساخته شده‌اند.

محمدی با اشاره به تنوع اندازه و ظاهر قفل‌ها اظهار داشت: قفل‌های مختلفی نظیر کیفی، اشکال پرندگان و حیوانات، رمزی، فنر خاردار و خمیده، دیسکی، طلسم و دعا، طرح کلید، طلایی تزئینی، کام و زبانه، دوچرخه و انواع کلیدهای قدیمی در این مجموعه در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به این که کار قفل و کلیدسازی در ایران سابقه بسیار زیاد و ارزشمندی دارد، گفت: نخستین قفل‌ها در منطقه خوراسگان به دست صنعتگران ایرانی ساخته شد که از آن به بعد این صنعت با پیشرفت در زمینه‌ صنایع فلزی رونق یافت.

دیدگاه‌ها   

0 #1 Guest 1391-06-15 14:43
سلام
آیا در ایران جایی هست که بتوانند قدمت و سازنده یک کلید قدیمی را تشخیص بدهند.
متشکرم

_________________
لطفا به سازمان ميراث فرهنگي مراجعه فرماييد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه