سه شنبه, 04ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر تبریز میزبان نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی جاده ابریشم می‌شود

خبر

تبریز میزبان نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی جاده ابریشم می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی از برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی در تبریز با حضور هنرمندان داخلی و خارجی به‌ویژه هنرمندانی از ‌کشورهای جاده ابریشم ‌خبر داد.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | 811006 - Jordan XXX Black Cat - nike air max griffey 360 low - 010

به گزارش میراث آریا(chtn)، به نقل از روابط عمومی ‌این اداره ‌کل‌،‌ «تراب محمدی» ‌با بیان این مطلب اظهار داشت:‌ در این نمایشگاه هنرمندانی از مالزی و برونئی و همسایه‌های شمالی ایران مانند ترکیه، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان حضور خواهند داشت‌.

وی با اشاره به حضور فعال هنرمندان داخلی در این نمایشگاه، یادآور شد: ‌استان‌های کشور‌ نیز هر یک‌ با 3 غرفه عرضه و فروش و یک ورک‌شاپ برای تولید زنده صنایع دستی بومی منطقه خود در این نمایشگاه شرکت خواهند داشت.

‌وی یادآور شد: رشته‌های مختلف ‌صنایع دستی آذربایجان شرقی نظیر نقره‌کاری، سفال، سرامیک، ورنی، نازک‌کاری چوب، چاپ باتیک، سراجی سنتی، تذهیب، گلیم، سوزن‌دوزی، سنگ‌تراشی و نقاشی پشت شیشه در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

این مقام مسوول با اشاره به ‌اختصاص فضایی بالغ بر 600 متر مربع به اتحادیه فرش استان، تصریح کرد: علاوه بر عرضه و فروش محصولات فرش، قالی، گلیم و ورنی، کارگاه‌های تولید زنده تابلوفرش‌های روستایی و شهری، ورنی و گلیم و فرش آذربایجان شرقی نیز در نمایشگاه جاده ابریشم برپا خواهد شد.

محمدی با اشاره به پیوستگی صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای توسعه صادرات، عرضه و فروش صنایع دستی در خارج از کشور و استفاده از توانمندی‌های این بخش، می‌تواند این محصولات را به نماینده‌هایی‌ برای معرفی جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و زیستی ایران به‌ویژه آذربایجان شرقی تبدیل کند.

به گزارش میراث آریا، این نمایشگاه از اول تا چهارم تیرماه در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود‌.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه