جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر جزئیات نمایشگاه روز جهانی صنایع دستی تشریح شد - خرداد 1391

خبر

جزئیات نمایشگاه روز جهانی صنایع دستی تشریح شد - خرداد 1391

برگرفته از تارنمای میراث آریا

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تخصصی - صادراتی صنایع دستی با حضور 7 کشور

 

در هفته گذشته اعلام شد که دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صادراتی روز جهانی صنایع دستی با حضور 7 کشور جهان 17 تا 23 خردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

نمایشگاه امسال شاید در مقایسه با نمایشگاه‌های قبلی منحصر به فرد باشد چرا که در این نمایشگاه علاوه بر هنرمندان، اتحادیه‌ها و تشکل‌ها شاهد اختصاص غرفه‌هایی به معرفی تجهیزات، مواد اولیه و تمامی پیش‌نیازهای عرصه صنایع دستی هستیم.

برگزاری مراسم پیشکسوتان و رهیافتگان وصال نیز در دستور کار معاونت صنایع دستی قرار گرفت و در این مراسم به مقام افرادی که این هنر و فرهنگ را جاودان نگه داشته‌اند ارج نهاده می‌شود.

این نمایشگاه رویداد مهمی است و تلاش می‌شود تمامی وزرا و استاندارهای کشور در آن حضور داشته باشند.

در برگزاری این نمایشگاه از حضور رسانه‌های خارجی مستقر در ایران به بهترین شکل استفاده می‌شود و با دعوت از مطبوعات خارجی سعی می‌شود که پوشش گسترده‌ای از اخبار جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صادرات صنایع دستی صورت گیرد.

تمامی نمایندگی‌های خارجی، سفرا و شرکت‌های خارجی مستقر در ایران از دیگر دعوت‌ شدگان به این نمایشگاه بین‌المللی محسوب می‌شوند.

اتحادیه سراسری صنایع دستی برای راه‌‌اندازی 5 بازارچه دائمی اعلام آمادگی کرد

مدیرعامل و رئیس اتحادیه سراسری صنایع دستی در نشست هم‌اندیشی اطلاع‌رسانی نمایشگاه روز جهانی صنایع دستی خواستار بازدید دستگاه‌های دولتی از این نمایشگاه شد و گفت: برگزاری این نمایشگاه بهترین فرصت برای اجرای بند 119 قانون بودجه سال 90 است.

«منوچهر عبدلی» تصریح کرد: بند 119 قانون بودجه کشور تمام دستگاه‌های حاکمیتی را به اختصاص یک‌دهم درصد از اعتبارات برای خرید آثار طراحی، نقاشی، نگارگری، خوش‌نویسی، عکس، گرافیک، کاریکاتور، آثار حجمی، یادمان تندیس، سفال و سرامیک، هنرهای سنتی و صنایع دستی که تولید هنرمندان داخل کشور است، موظف می‌کند.

وی اضافه کرد: این اتحادیه در نمایشگاه روز جهانی صنایع دستی تمایل چندانی به فروش صنایع دستی ندارد بلکه به دنبال فضایی برای معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های اتحادیه‌های استانی و سراسری صنایع دستی است.

مدیرعامل و رئیس اتحادیه سراسری صنایع دستی در ادامه از اعلام آمادگی اتحادیه سراسری صنایع دستی برای راه‌اندازی 5 بازارچه دائمی در 5 شهر بزرگ کشور خبر داد و افزود: در صورتی که معاونت صنایع دستی زمین‌های بازارچه را در اختیار این اتحادیه قرار دهد، حاضر به سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در شهرهایی همچون اصفهان، شیراز، تهران، مشهد و تبریز هستیم.

وی ادامه داد: نمایشگاهی که به مناسبت روز جهانی صنایع دستی برگزار می‌شود، بهترین فرصت برای نشان دادن قابلیت‌های اتحادیه سراسری صنایع دستی است.

آغاز هفته صنایع دستی نطنز در نقش‌خانه اصفهان


دومین هفته صنایع دستی در استان اصفهان با عنوان هفته صنایع دستی شهرستان نطنز در نقش‌خانه آغاز به کار کرد.

هفته صنایع دستی شهرستان نطنز در قالب نمایشگاه از 7 تا 13 خردادماه در محل دائمی نمایشگاه صنایع دستی اصفهان برپاست.

نقش خانه در میدان تاریخی نقش جهان واقع شده است و آثار هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع دستی از جمله سفال و سرامیک، مصنوعات چوبی همچون معرق، منبت و خراطی و رودوزی‌های سنتی، دوخت چرم، مینا، قلمزنی و بافته‌های سنتی در نقش‌خانه اصفهان به نمایش گذاشته شده است.

اغلب آثار هنرمندان و صنعتگران مشاغل خانگی و همچنین آثار هنرجویان مرکز آموزش صنایع دستی نطنز در این نمایشگاه عرضه شده است.

ساعت بازدید از این نمایشگاه 9 تا 20 اعلام شده و هفته صنایع دستی تمام شهرستان‌های استان اصفهان تا پایان سال 91 در نقش خانه برگزار خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه