پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر ساختمان سابق کتابخانه ملی موزه 'تاریخ خط و کتابت' می‌شود

خبر

ساختمان سابق کتابخانه ملی موزه 'تاریخ خط و کتابت' می‌شود

خبرگزاری ایرنا- رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی و رییس موزه ملی ایران توافق اولیه‌ای داشتند که بر اساس آن ساختمان سابق کتابخانه ملی در طرح موزه مشترک به موزه 'تاریخ خط و کتابت' تبدیل می‌شود.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | Clothes Online , Shoes Online , Giftofvision

ساختمان سابق کتابخانه ملی در کنار موزه ملی ایران، موزه آبگینه و موزه ملک در خیابان سی تیر تهران قرار دارد و از زمان انتقال کتابخانه ملی به ساختمان جدید در بزرگراه حقانی، این ساختمان به موزه علوم و فناوری اختصاص یافته است.
 
با توجه به ناهمگونی موزه علوم و فناوری با مجموعه موزه‌های واقع در محدوده موزه ملی ایران، مذاکرات اولیه میان 'اسحاق صلاحی' رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران 'داریوش اکبرزاده' رییس موزه ملی ایران انجام شده است تا ساختمان سابق کتابخانه ملی ایران به موزه‌ای با موضوع 'تاریخ خط و کتابت تبدیل شود.
 
در این راستا مسوولان کتابخانه ملی ایران به همراه اعضای کمیسیون ملی یونسکو به تازگی بازدیدی از موزه ملی ایران داشتند که در آن مذاکراتی برای کاربری ساختمان سابق کتابخانه ملی انجام شد.
 
با توجه به پیشنهاد موزه ملی و همچنین توافق اولیه، قرار شد طرح موزه مشترک ساختمان سابق کتابخانه ملی در کمیته مشترک دو سازمان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
 
'داریوش اکبرزاده' مدیر موزه ملی ایران در این باره به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: موزه علوم و فناوری که اکنون در ساختمان سابق کتابخانه ملی مستقر است، ارتباط محتوایی با مجموعه موزه‌های مستقر در این محدوده ندارد.
 
وی افزود: بر اساس توافق اولیه قرار است این ساختمان به موزه مشترک بین موزه ملی و کتابخانه ملی تبدیل شود.
 
وی یکی از گزینه‌های مطرح برای ساختمان کتابخانه ملی را ایجاد موزه «تاریخ خط و کتابت» عنوان کرد که می توان با بهره‌گیری از نسخ خطی موجود در کتابخانه ملی و اشیاء موجود در گنجینه موزه ملی ایران آن را راه‌اندازی کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه