پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر راه اندازی موزه باستان شناسی شهر تاریخی نطنز

خبر

راه اندازی موزه باستان شناسی شهر تاریخی نطنز

نخستین موزه باستان شناسی استان اصفهان، در شهرستان نطنز افتتاح شد.

991 - CN9671 - Blauw - Nike Air Max 1 By You Custom herenschoen - nike air max lays blue cheese commercial actor | AspennigeriaShops , Air Jordan 1 Mid 'Wolf Grey Aluminum' (W) , nike mercurial high top purple pants girls wear

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه میراث فرهنگی- مدیر امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت : این موزه که اولین موزه باستان شناسی استان اصفهان می باشد در خانه تاریخی باقری متعلق به دوران صفوی و در کنار مسجد جامع نطنز قرارگرفته است .
 
وی ادامه داد :در این موزه بیش از 200 قطعه شیئ تاریخی که در کاوش های مختلف از محدوده شهرستان نطنز و بخصوص محوطه باستانی اریسمان کشف شده پس از بررسی های علمی و مرمت های لازمبه نمایش در آمده است .
 
ساغر حمیدی افزود: قدیمی ترین شیئ این موزه متعلق به دوران پارینه سنگی می باشدو اشیاء دیگری که در این موزه به نمایش در آمده، متعلق به دوران پیش از اسلام و همچنین دوران اسلامی بخصوص سده های هفتم و هشتم هجری است که از آن جمله می توان به در چوبی نفیس مسجد جامع نطنز اشاره کرد.
 
داوود عرب عامری سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز نیز درباره این موزه عنوان نمود: این موزه در طول یکسال گذشته با هزینه ای بالغ بر 3 میلیارد ریال مرمت و جهت کاربری موزه تجهیز شده است.
 
شهرستان تاریخی نطنز در 120 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان واقع شده و دارای بیش از 1800 اثر تاریخی، فرهنگی، مذهبی ، طبیعی و جاذبه گردشگری شناسایی شده می باشد که بیش از 120 مورد آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه