چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر سامانه صنعتی ثبت دما و رطوبت در کشور طراحی و ساخته شد

خبر

سامانه صنعتی ثبت دما و رطوبت در کشور طراحی و ساخته شد

محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری تهران موفق به طراحی و ساخت دستگاه ثبت کننده دما و رطوبت (Data Logger) با قابلیت نمونه‌برداری از محیط‌های صنعتی در هر ثانیه شدند.

LTB - JuzsportsShops | nike acg alder mid for sale california real estate

مهندس امیر خسروآبادی، مدیرعامل شرکت سازنده این دستگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: این دستگاه مجهز به سنسورهای دیجیتالی دما و رطوبت بوده و می‌تواند در هر ثانیه اطلاعات مربوط به میزان رطوبت و دمای محیط مورد نظر را ثبت و در قالب گراف و در فایل‌های Excel ذخیره کند تا اپراتور بتواند از تغییرات میزان محیطی مطلع شود.

وی افزود: در برخی محیط‌های صنعتی مانند یخچال‌های صنعتی، بانک‌های خون و ... میزان تغییرات رطوبت و دمای محیط از اهمیت بالایی برخوردار است که می‌توان از طریق این data logger از هرگونه قطع و وصل شدن برق، کاهش و افزایش دما و رطوبت در هر ثانیه مطلع شد.

خسرو‌آبادی در خصوص ویژگی‌های این دستگاه تصریح کرد: ثبت اطلاعات مربوط به دما و رطوبت محیط مورد نظر در هر ثانیه و ذخیره کردن آنها به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه در قالب گراف و فایل‌های Excel، قابلیت مانیتورینگ دقیق عوامل و تغییرات محیطی، قابلیت اتصال 80 سنسور دما و رطوبت به صورت همزمان قابلیت اتصال سنسورها به شبکه و رایانه مرکزی، قابلیت هشدار به صورت تماس تلفنی و یا ارسال پیامک به اپراتور در صورت درخواست مشتری، قابلیت ارسال اطلاعات محیطی بر روی یک سایت در شهری دیگر و مانیتورینگ از راه دور و ... از جمله ویژگی‌های این دستگاه است.

وی در پایان با اشاره به اینکه یکی از نمونه‌های خارجی این دستگاه تنها می‌تواند با 10 سنسور به صورت همزمان کار کرده و قدرت ذخیره اطلاعات را ندارد، خاطرنشان کرد: دستگاهData Logger که به همت محققان ایرانی به صورت کاملا بومی ساخته شده است با قابلیت اتصال 80 سنسور دیجیتال دما و رطوبت و ویژگی‌های متعدد با یک دهم قیمت نمونه مشابه خارجی قابل ارائه به مصرف کنندگان این محصول است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه