جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر تلاش برای تولید فاکتور 8 انسانی نو ترکیب توسط ثامن - ایران رتبه نخست منطقه در تولید دارو

خبر

تلاش برای تولید فاکتور 8 انسانی نو ترکیب توسط ثامن - ایران رتبه نخست منطقه در تولید دارو

معاون دارویی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: آستان قدس رضوی با تولید فاکتور8 انسانی نو ترکیب در آینده، یک موفقیت ملی برای ایران کسب خواهد کرد.

adidas heliopolis hotel in dubai , adidas concord ankle fur sneakers boys running Release Date Info , MysneakersShops | Sneakers Nike Shoes

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، محمدرضا شانه‌ساز درحاشیه بازدید از پروژه سامان داروی هشتم با بیان اینکه شرکت داروسازی ثامن یکی از شرکت‌های خوب در عرصه داروسازی است، اظهار داشت: خوشبختانه این شرکت در ردیف تولید داروهایی که نیازمند فناوری پیشرفته است قرار دارد و امید است به برکت نام مقدس حضرت ثامن‌الحجج(ع) در استان و کل منطقه تاثیر بسزایی بگذارد.

وی با اشاره به شیوه عملکرد شرکت‌های تولید دارو در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، افزود: در حوزه دارو، حمایت از تولید داخل نسبت به دیگر صنایع جدی‌تر بوده، به صورتی که 96 درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید شده است و با حمایت از صنعت داروسازی کشور بهره‌های بسیاری را فرا گرفته‌ایم.

شانه‌ساز با بیان اینکه ایران در منطقه در خصوص تولید دارو رتبه نخست را کسب کرده است، اظهارداشت: ایران در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا با پایین‌ترین هزینه دارو تولید می‌کند و در زمینه دارو‌های «های‌تک» (داروهای با فناوری پیشرفته) در رتبه پنجم دنیا قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه از سال 88 به صورت جدی واردات دارو را به تولید در داخل منوط کردیم، تصریح کرد: با وجود شرایط ناعادلانه‌ای که دشمنان به ما تحمیل کرده‌اند، خیلی از داروها را توانستیم تحت لیسانس و در داخل کشور با ارتقای کیفیت تولید کنیم.

شانه‌ساز در خصوص فاکتور8 گفت: فاکتور هشت مولکول بسیار پیچیده‌ایست که دارای اسید آمینه‌های زیادیست و تولید آن نیز پیچیده و مشکل است، تولید این محصول علاوه بر بعد سلامت جزو اقلام حیاتی و ضروری داخل کشور است.

معاون سازمان غذا و دارو در خاتمه تولید این محصول را دستاورد بزرگی در زمینه اثبات توانمندی صنعت داروسازی ایران به دنیا نامید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه