دوشنبه, 10ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر ایرج راد: استاد سمندریان با تمام وجود عاشق تئاتر بود

خبر

ایرج راد: استاد سمندریان با تمام وجود عاشق تئاتر بود

ایرج راد درگذشت حمید سمندریان را ضایعه‌ای بسیار دشوار برای جامعه‌ی هنری دانست.

nike-air-force-1-shadow-lucky-charms-dj5197-100-date-sortie | nike roshe jacquard print shoes , Kids Air Jordan — IetpShops

این کارگردان و بازیگر تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: از دست دادن استاد سمندریان برای جامعه‌ی هنری و به‌ویژه تئاتر مملکت بسیار دشوار است. ایشان همواره با نیرو و روحیه‌ای که داشت به همه‌ی ما انرژی می‌داد و هرگز تصور نمی‌شد چنین فردی با این روحیه و انرژی از دنیا برود. اما سرانجام به خاطر بیماری مهلکی که داشت، دست مرگ ایشان را از ما گرفت.

ایرج راد که با بازی در نمایش «مرده‌های بی‌کفن و دفن» با حمید سمندریان همکاری داشته است یادآور شد: تاثیر آثار استاد سمندریان بر روند تئاتر کشور بر هیچ‌کس پوشیده نیست. ایشان علاوه‌بر کارگردانی‌های درخشان، هنرمندان بسیار بزرگی را پرورش داد. به گونه‌ای که بسیاری از هنرمندان و فارغ‌التحصیلان تئاتر کشور از شاگردان ایشان بودند و من هم جزو دانشجویان ایشان بودم.

وی ادامه داد: علاوه‌بر کارگردانی و تدریس، ترجمه‌های ایشان از آثار بزرگ نمایشی از دیگر نقاط قوت کارنامه هنری‌شان است.

راد با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی حمید سمندریان به ایسنا گفت: علاوه‌بر کار هنری، رفتار، کردار و برخورد استاد با تمام هنرمندان همواره زبانزد همگان بوده است. عشق و علاقه و الفتی که به تئاتر داشت از دلش برمی‌خاست و با تمام وجود تئاتر را دوست می‌داشت.

او با اشاره به آشنایی‌اش با حمید سمندریان یادآور شد: از حدود سال‌های 40 بود که با استاد از طریق کارهایی که به صحنه می‌برد آشنا شدم. همان زمان هم در جامعه هنری دارای اشتهار بود و تئاتری‌ها برایشان ارزش و احترام بسیاری قائل بودند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه