دوشنبه, 10ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر «آیین چراغ، خاموشی نیست» - پیام تسلیت انجمن منتقدان و نویسندگان خانۀ تئاتر در سوگ سمندریان

خبر

«آیین چراغ، خاموشی نیست» - پیام تسلیت انجمن منتقدان و نویسندگان خانۀ تئاتر در سوگ سمندریان

انجمن منتقدان و نویسندگان خانۀ‌ تئاتر ایران در پی درگذشت پدر تئاتر ایران ـ استاد حمید سمندریان ـ پیام تسلیتی را منتشر کرد.

75% - تسوق أونلاين في السعودية مع خصم 25 , أحذية ازياء رياضية الجري للرجال , adidas copa mundials in color today schedule 2016 , نمشي | 30 Winter Outfit Ideas to Kill It in 2020 - Best Outfits of Ignited Woman 2019

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا‌)، متن این پیام بدین شرح است: تئاتر ایران در سوگ حمید سمندریان، یکی از چهره‌های فرزانه و برجستۀ خود جامۀ سیاه بر تن کشید؛ دانشمندی که علم و احساس را بر صحنه پیوند داد و آنچه خلق کرد، ما را وامی‌دارد تا سالیان سال به پاس او کلاه از سر برداریم. بنابراین امروز مرثیه‌سرایی نمی‌کنیم؛ چراکه خوب آموخته‌ایم آیین چراغ خاموشی نیست.

بخش چشم‌گیری از دانش تئاتر در ایران و بازنمایی فرهنگی این دیار حاصل فعالیت‌های خستگی‌ناپذیر استاد سمندریان در عرصۀ تدریس، کارگردانی و ترجمه است. اندک زمانی پیش گزافه‌گویی‌های در باب استاد سمندریان منتشر شد؛ اما این را هم به یاد داریم و از سر نو یادآوری می‌کنیم؛ که ایران، فرزندان لایقش را هیچگاه و با هیچ ترفندی از خاطر نخواهد برد و بی‌شک استاد سمندریان یکی از این فرزندان بود.

امروز انجمن منتقدان و نویسندگان خانۀ تئاتر ایران در کنار جامعه محترم تئاتری، پرچم سیاه برافراشته و با همه علاقمندان استاد، به ویژه همسر هنرمندش ـ بانو هما روستا ـ هم سوگی می‌کند. یادش سبز و راهش پررهرو باد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه