دوشنبه, 10ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر دی ان ای خود را به ماه بفرستید!

خبر

دی ان ای خود را به ماه بفرستید!

علاقه‌مندان به مشارکت در برنامه‌های فضایی می‌توانند با پرداخت مبلغ 10 هزار دلار، دی ان ای خود را به وسیله یک فضاپیمای روباتیک به ماه ارسال کنند.

Oakley MOD5 MIPS SNOW HELMET – ADULT - SneakersbeShops | adidas hockey stick bows for girls on sale - S23764 - Buy now Adidas Forum 84 Low

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گروه های دانشجویی و بخش خصوصی قصد دارند با طراحی و ساخت فضاپیمای روباتیک و فرستادن آن به ماه، جایزه 30 میلیون دلاری رقابت X Prize‌ را از آن خود کنند.

در رقابت X Prize‌ فضاپیمای روباتیک باید پس از فرود بر روی ماه، تصاویری از مناطق مختلف تهیه کرده و مجددا به زمین بازگردد.

تیم دانشجویی Omega Envoy دانشگاه فلوریدا قصد دارد با جمع آوری 200 هزار دلار کمک مالی، پروژه فضاپیمای روباتیک خود را تکمیل کند.

اعضای این تیم قصد دارند با دریافت مبلغ 10 هزار دلار از هر حامی مالی این طرح، DNA وی را به وسیله فضاپیمای روباتیک در دسامبر 2014 میلادی به ماه منتقل کنند.

تیم Omega Envoy قصد دارد با این مبلغ، ماشین CNC‌ با قابلیت تولید قطعات فضاپیمای روباتیک از روی الگوی رایانه‌یی خریداری کند.

در حال حاضر نمونه اولیه ای از فضاپیمای روباتیک ماه نورد این تیم با استفاده از یک پرینتر سه بعدی ساخته شده است.

این تیم اخیرا موفق به عقد قرارداد همکاری با ناسا برای در اختیار قرار دادن داده های مأموریت روباتیک به ماه به ارزش تقریبی 10 میلیون دلار شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه