پنج شنبه, 27ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش پارالمپیک لندن؛ سيامند رحمان با ركوردشكني طلايی شد

ورزش

پارالمپیک لندن؛ سيامند رحمان با ركوردشكني طلايی شد

سیامند رحمان با رکوردشکنی، موفق به کسب مدال طلای دسته فوق سنگین وزنه‌برداری و هشتمین مدال طلای ایران در پارالمپیک شد و به این ترتیب، چهارمین مدال طلای وزنه‌بردارهای ایران و هشتمین مدال طلای کاروان ورزشی ایران در لندن به دست آمد.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | Nike

  سیامند رحمان با بلند کردن وزنهٔ ۲۷۰ کیلوگرم رکورد پارالمپیک را شکست و در‌‌ همان آغاز کار، مدال طلای خود را قطعی کرد.

به گزارش «تابناک»، رحمان در حرکت دوم نیز وزنه ۲۸۰ کیلویی را مهار کرد. ملی‌پوش ایران برای حرکت سوم خود به رکورد جهان که ۲۹۱ کیلوگرم و متعلق به خودش است، حمله کرد و وزنه‌ای ده کیلو سنگین‌تر (۳۰۱ کیلوگرم) را خواست که یک دست او در بالا آوردن وزنه کم آورد و این رکورد ثبت نشد.

اما همانند المپیک که قوی‌ترین مرد جهان یک ایرانی بود، عنوان قوی‌ترین مرد پارالمپیک هم به ملی‌پوش توانمند ایران رسید.

نزدیک‌ترین رقیب رحمان، فاریس از عراق بود که وزنه ۲۴۲ کیلویی را مهار کرد و نقره گرفت. وزنه بردار کره جنوبی نیز به مدال برنز رسید.

بنا بر این گزارش، رکورد جهان در این رشته در اختیار خود سیامند رحمان بود که در مسابقات جهانی آیواز امارات وزنه ۲۹۱ کیلوگرمی را مهار کرده بود.

رکورد پارالمپیک نیز در اختیار کاظم رجبی، دیگر وزنه‌بردار دسته فوق‌سنگین کشورمان بود که در پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن، وزنه ۲۶۵ کیلوگرمی را ثبت کرده بود.

با به دست آوردن این مدال طلا، ایران جایگاه نهمی خود را از فرانسه که هفت مدال طلا دارد، پس گرفت و تا این لحظه این جایگاه یک رقمی را از آن خود کرده است؛ این چهارمین مدال طلای وزنه‌بردارهای ایران و هشتمین مدال طلای کاروان ورزشی ایران در لندن است.

گفتنی است، کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن تاکنون موفق به کسب هشت مدال طلا، چهار نقره و پنج برنز شده است که چهار مدال برنز کشورمان امروز (چهارشنبه) به دست آمد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه