پنج شنبه, 27ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش شمار مدال‌هاي ايران در پارالمپيك به هجده رسيد - مدال هجدهم به نیک‌پرست رسید

ورزش

شمار مدال‌هاي ايران در پارالمپيك به هجده رسيد - مدال هجدهم به نیک‌پرست رسید

پرتابگر ایران به مدال نقره پرتاب نیزه مسابقات دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در کلاس F۱۲/۱۳ رسید. به این ترتیب، کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک تاکنون موفق به کسب هشت مدال طلا، پنج نقره و پنج برنز شده است که چهار مدال برنز کشورمان دیروز (چهارشنبه) به دست آمد.

shock drop air force 1 full uv reactive | GUCCI for Women , FaoswalimShops

دو نماینده ایران به نام‌های سجاد نیک‌پرست و سید عرفان حسینی در ماده پرتاب نیزه F۱۲/F۱۳ در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ به رقابت با حریفان خود پرداختند که سجاد نیک‌پرست با رکورد ۶۳ متر و ۱۵ سانتی متر به مدال نقره دست یافت.

به گزارش «تابناک»، حسینی، دیگر نماینده ایران، رکورد ۵۷ متر و ۹۴ سانتی متر رتبه چهارم را از آن خود کرد. در این ماده، پرتابگر چینی با رکورد ۶۴ متر و ۳۸ سانتی متر به مدال طلا دست یافت.

بنا بر این گزارش، مدال نقره سجاد نیک پرست، ششمین مدال ایران در روز هفتم بازی‎های پارالمپیک لندن بود. امروز همچنین سیامند رحمان (وزنه برداری)، علی محمدیاری (پرتاب دیسک)، جواد حردانی (پرتاب وزنه)، علی صادق‌زاده (وزنه برداری) و تیم ریکرو بانوان ایران صاحب یک مدال طلا و چهار مدال برنز شدند.

کاروان ورزش ایران تاکنون در چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک به مدال‌های زیر دست پیدا کرده است:

مدال طلا:

جلیل باقری (پرتاب وزنه)، پیمان نصیری (دوی ۱۵۰۰ متر)، زهرا نعمتی (تیروکمان)، محسن کائیدی (پرتاب نیزه)، سیامند رحمان، نادر مرادی، علی حسینی و مجید فرزین (وزنه برداری).
 
مدال نقره:

مهرداد کرم‌زاده (پرتاب دیسک)، محسن کائیدی (پرتاب وزنه)، روح الله رستمی (وزنه برداری)، عبدالرضا جوکار (پرتاب نیزه) و سجاد نیک پرست (پرتاب نیزه).
 
مدال برنز:

ساره جوانمردی (تفنگ بادی ۱۰ متر)، علی صادق‌زاده (وزنه برداری) و جواد حردانی (پرتاب وزنه)، علی محمدیاری (پرتاب دیسک) و ریکرو تیمی بانوان.

در این باره باید گفت، چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از هشتم تا هجدهم شهریور ماه به میزبانی لندن برگزار می‌شود. کاروان ورزش ایران با ۷۹ ورزشکار جانباز و معلول در سیزده شته ورزشى (ده رشته جانبازان و معلولان و سه رشته نابینایان و کم‌بینایان) با شعار «توکل، تلاش، میثاق با شهدا» در این دوره از بازی‌ها شرکت کرده است.

کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک تاکنون موفق به گرفتن هشت مدال طلا، پنج نقره و پنج برنز شده است که چهار مدال برنز کشورمان دیروز (چهارشنبه) به دست آمد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه