جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی میراث معنوی انتقاد رییس فدراسیون چوگان از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

انتقاد رییس فدراسیون چوگان از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

رییس فدراسیون چوگان درباره‌ی اقدام اخیر کشور آذربایجان برای ثبت ورزش چوگان در سازمان یونسکو گفت: من روزهای سختی را در حال حاضر می‌گذرانم چون عاشقم و عشق من این است که این ورزش قدیمی متعلق به ایران را نجات دهم و تنها کسی که سنگ این کار را به سینه می‌زند من هستم.

JmksportShops , Chaussures, sacs et vêtements , Livraison Gratuite | Footwear NIKE - nike air zoom super bad ii white gold 41mm - Sneakers - DialadogwashShops - W Air Max 2090 CT190 700 Barely Volt/Black/Atomic Pink - Low shoes , Women's shoes

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمزه ایلخانی‌زاده طی سخنانی در مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون چوگان با انتقاد از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و نهادهای ذی‌ربط بابت کوتاهی در اقدام اخیر کشور آذربایجان در ثبت ورزش چوگان به نام خود گفت: علی‌رغم همه تلاش‌ها و تعداد 40 نامه‌ای که به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره‌ی هشدار نسبت به اقدام کشور آذربایجان داده‌ام، اما گوش شنوایی پیدا نشد و میراث فرهنگی به وظیفه خود در این باره عمل نکرد.

رییس فدراسیون چوگان ادامه داد: در سال 87 که این خطر را احساس کردیم و چینی‌ها قصد داشتند چوگان را به نام خود در یونسکو ثبت کنند با تلاش ما اقدام آنها خنثی شد و سال بعد از آن نیز توطئه قطری‌ها در این رابطه را نیز بی‌اثر کردیم. در سال 87 ما درخواست ثبت جهانی چوگان را کردیم که متاسفانه انجام نشد اما با دستور مشایی - رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - چوگان ثبت ملی شد ولی پس از آن از طرف جانشینان وی حمایتی صورت نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: رییس فدراسیون جهانی چوگان وقتی به ایران آمد، ما را تشویق کرد و خودش گفت رییس فدراسیون جهانی چوگان باید یک ایرانی باشد زیرا این ورزش متعلق به ایران است و این سمت حق من نیست، اما در داخل ایران متاسفانه حمایتی از این ورزش تاکنون صورت نگرفته است تا شاهد این اتفاقات ناگوار باشیم.


ایلخانی‌زاده اظهار کرد: مجموعه چوگان اصفهان متاسفانه حتی با دستور مقام معظم رهبری و رییس جمهور راه‌اندازی نشد و در حالی که اگر این کار انجام می‌پذیرفت، مسابقات جهانی را در ایران برگزار می‌کردیم حتی رییس فدراسیون جهانی نیز گفت شما این فرصت ارزشمند میزبانی رقابت‌های جهانی چوگان را به راحتی به دلیل نداشتن زمین از دست دادید.


رییس فدراسیون چوگان اقدام اخیر جمهوری آذربایجان (اران) در ثبت ورزش چوگان به نام خود را در سازمان یونسکو را مورد اشاره قرار داد و گفت: جمهوری آذربایجان 90 درصد راه را رفته است و دیگر کاری از دست ما بر نمی‌آید و چوگان ما دارد به نام آن کشور دیگر در یونسکو ثبت می‌شود اما شاید هنوز کسانی باشند در ایران در سازمان یونسکو نفوذ داشته باشند و بتوانند جلوی این کار را بگیرند ولی متاسفانه سازمان میراث فرهنگی ایران می‌گوید حاضریم ورزش چوگان به نام ما و جمهوری آذربایجان ثبت شود ولی حتی آنها این کار را نیز قبول نمی‌کنند.

ایلخانی‌زاده در حالی که نتوانست جلوی بغض خود را بگیرد، گفت: من روزهای سختی را در حال حاضر می‌گذرانم؛ چون عاشقم و عشق من این است که این ورزش قدیمی متعلق به ایران را نجات دهم و تنها کسی که سنگ این کار را به سینه می‌زند من هستم. من دوست ندارم در این سمت قرار بگیرم ولی کسی حاضر به پذیرش ریاست فدراسیون چوگان نشد و من مجبور به پذیرش آن شدم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید