شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان آبگیری سد سیمره تا کاوش آثار به تعویق افتاد

یادمان

آبگیری سد سیمره تا کاوش آثار به تعویق افتاد

رییس پژوهشکده‌ی باستان‌شناسی اعلام کرد: تا پایان یافتن کاوش در محوطه‌های تاریخی واقع در دره‌ی سیمره‌، آبگیری سد به تعویق افتاد.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | IetpShops - nike roshe one lava boys - Buy Online - Nike Air Force 1 for Women & Men

وزارت نیرو چندی پیش اعلام کرد که دور دوم آبگیری سد سیمره در استان لرستان آغاز می‌شود. این سد که در مسیر رودخانه‌ی سیمره در شهرستان «بدره» بین استان ایلام و لرستان قرار دارد، در 42 کیلومترمربع مساحت، هشت روستا، تعدادی از زمین‌های کشاورزی مردم منطقه و 120 اثر تاریخی را از دوره‌های نوسنگی،‌ عصر مفرغ، عصر آهن و دوره‌های تاریخی تا اسلامی که برخی کارشناسان آن‌ها را مشابه «تیسفون» دانسته‌اند، زیر آب می‌برد.

رییس پژوهشکده‌ی باستان‌شناسی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جلسه‌ای که یکی دو روز پیش با مسوولان وزارت نیرو درباره‌ی آبگیری سد سیمره داشته‌اند، توضیح داد: براساس آخرین اطلاعات، در حال حاضر آبگیری این سد به تأخیر افتاده است و تا زمانی که کار کاوش به‌طور کامل در این محوطه انجام نشود و آثار تاریخی قرارگرفته در محوطه مورد حفاظت قرار نگیرند،‌ سد سیمره آبگیری نمی‌شود.

حمیده چوبک افزود: از 14 بهمن‌ماه، یک تیم کاوش در کنار سد سیمره مستقر شده است و از امروز کار کاوش و بررسی خود را در این محوطه آغاز می‌کند. در واقع، رویکرد ادامه یافتن کاوش در دره‌ی سیمره، رویکرد حفاظتی از آثاری است که هنوز به‌طور کامل کاوش نشده‌اند. بنابراین پس از پایان کاوش در این محوطه، امکان آبگیری سد وجود دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه