سه شنبه, 04ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان اعزام تیم‌های باستان‌شناسی به محوطه تاریخی سیمره - پیگیری‌ها برای تعویق زمان آبگیری سد سیمره ادامه دارد

یادمان

اعزام تیم‌های باستان‌شناسی به محوطه تاریخی سیمره - پیگیری‌ها برای تعویق زمان آبگیری سد سیمره ادامه دارد

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی از اعزام تیم‌های باستان‌شناسی، مرمت، حفاظت و کاوش به محوطه تاریخی سیمره خبر داد و گفت: پیگیری‌ها برای تعویق زمان آبگیری سد ادامه دارد.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | Continuous Nike Dunk Low "Grey Fog" White/Grey Fog 2021 For Sale DD1391 - neon nike air max 97 actual images in india - 103

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ  حمیده چوبک با اشاره آغاز عملیات کاوش، حفاظت و مرمت در محوطه تاریخی سیمره افزود: از 16 بهمن ماه، 3 هیات باستان‌شناسی به این محوطه اعزام شده‌اند و 2 هیات دیگر هم تا اواخر بهمن ماه در سیمره مطالعات باستان‌شناسی را آغاز خواهند کرد.
 
رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی ادامه داد: سیمره یکی از شاخص‌ترین و مهمترین محوطه‌های باستانی پیش از تاریخ است که آثار ارزنده‌ای در خود جای داده و می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود.
 
چوبک با اشاره به اینکه وزارت نیرو در رابطه با توقف آبگیری سد سیمره تعامل خوبی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشته است، تصریح کرد: با توجه به وجود آثار ارزنده‌ در این محوطه، اقدامات ما باید به سمت آغاز مطالعات و جلوگیری از آبگیری حرکت کند.
 
وی بر حضور 20 گروه باستان‌شناسی، حفاظت، کاوش و مرمت در محوطه تاریخی سیمره تاکید کرد و افزود: اگر رویکرد ما در سیمره باستان‌شناسی، حفاظت و مرمت نباشد بسیاری از آثار تخریب می‌شود.
 
رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی تصریح کرد: تیم‌های حاضر در سد سیمره در حال حاضر از کارشناسان و باستان‌شناسان داخلی هستند اما در صورت نیاز از گروه‌های خارجی هم استفاده خواهد شد.
 
چوبک در ادامه به گستردگی این محوطه تاریخی اشاره کرد و گفت: با توجه به گستردگی محوطه تاریخی سیمره، یک ماه زمان کمی است و به نظر می‌رسد کار علمی و پژوهشی در این منطقه به زمان بیشتری نیاز دارد.
 
وی ادامه داد: پیگیری‌های سازمان میراث فرهنگی برای تعویق زمان آبگیری ادامه دارد و ما امیدواریم با توجه به آگاهی مسئولین وزارت نیرو نسبت به اهمیت این محوطه، آبگیری سد به زمان دیگری موکول شود.
 
رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی در پایان گفت: در حال حاضر تیم‌های اعزام شده به این محوطه تاریخی عملیات کاوش، مرمت، حفاظت و باستان‌شناسی را به طور همزمان انجام می‌دهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه