پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان تخریب قلعه 3000 ساله «مبارک» در جاسک

یادمان

تخریب قلعه 3000 ساله «مبارک» در جاسک

دهیار روستای کوه مبارک شهرستان جاسک گفت: قلعه کوه مبارک شهرستان جاسک که پیشینه تاریخی و سابقه تمدنی آن به دوران ساسانیان بر می‌گردد، توسط یکی از سازمان ها در حال تخریب است.

تسوق ماست اند هاربر السعودية أونلاين مع تخفيضات 25 - charles barkley nike shoes for sale cheap jordan , نمشي - 75% | Air Jordan 4 Retro "Metallic Red" - nike air lightning low shoes - CT8527 - 112

بوسیک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، اظهار کرد: وجود اتاقهایی با نام ساسانیان در مدخل و اطراف این توده کوه بیانگر قدمت تاریخی آن است. قلعه مبارک یکی از ارزشمند ترین بناهای باستانی استان است که متاسفانه در حال حاضر توسط یکی از سازمان‌ها در حال نابودی است.

وی افزود: نامه‌نگاری و پیگیری‌هایی برای جلوگیری از این فاجعه صورت گرفته اما هنوز اقدام موثری از سوی مسئولین استانی برای توقف این اتفاق رخ نداده است.

دهیار روستای کوه مبارک جاسک عنوان کرد: مردم منطقه کوه مبارک به نشانه اعتراض به این اقدام به مدت دو روز تجمع کردند که این حرکت خود جوش از سوی ارگان تخریب کننده این آثار تاریخی، حمله خوانده شد، در حالی که چنین چیزی وجود ندارد و مردم تنها به نشانه اعتراض به تخریب قلعه 3000 ساله کوه "مبارک" تجمع کرده بودند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر این سازمان در حال تخریب قلعه مبارک و قبرستان 3000 ساله و قدمت دار آن است و تاکنون بیش از 10 درصد پیش رفته‌اند و به خود قلعه نیز آسیب رسانده‌اند و همچنان در حال فعالیت هستند. در حال پیگیری این مسئله هستیم اما تاکنون هیچ اقدام موثری رخ نداده و این مکان در حال تخریب است.

به گزارش ایسنا، اتاق‌های ساسانی واقع در بخش مرکزی شهرستان بندر جاسک یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. این اتاق‌ها در آخر دماغه کوه مبارک واقع شده‌اند. دو اتاق از سنگ تراشیده وجود دارد که گویا از دوران ساسانی بازمانده‌ است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید