جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان «کرفتو» و «زیویه» نیازمند نگاه ویژه مدیران

یادمان

«کرفتو» و «زیویه» نیازمند نگاه ویژه مدیران

مدیر پایگاه ملی زیویه و کرفتو با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی محوطه‌های غار کرفتو و قلعه زیویه، گفت: مجموعه کرفتو و زیویه به عنوان دو مجموعه ارزشمند تاریخی در کردستان نیازمند نگاه ویژه مدیران استان است.

صابر وفایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات صورت گرفته شده در محوطه غار کرفتو و عملیات اجرایی محوطه قلعه باستانی زیویه، اظهار کرد: عملیات ساماندهی غار کرفتو در سال 96 به پایان رسید و در سال 1397 عملیات اجرایی و احداث پارکینگ، سرویس بهداشتی، کیوسک نگهبانی و اطلاع رسانی و همچنین تابلوهای معرفی این غار تاریخی به صورت دو زبانه به انجام رسید و در محل نصب شد.

وفایی با اشاره به اهمیت تپه باستانی زیویه نیز گفت: عملیات اجرایی و ساماندهی کامل تپه باستانی زیویه پس از فصل سرما شروع خواهد شد.

 وی بهترین راه برای حفاظت و نگهداری از میراث فرهنگی گذشتگان را شناساندن آن به مردم عنوان و اظهار کرد: بهترین راه برای حراست و نگهداری میراث فرهنگی کردستان شناسایی آن و نوشتن اطلاعات و تاریخچه آثار تاریخی است که می‌تواند در حفظ و حراست از آن میراث موثر واقع شود.

مدیر پایگاه ملی زیویه و کرفتو خاطرنشان کرد: کرفتو یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی دستکند کشور است که از نظر معماری بسیار مهم و حائز اهمیت است و زیویه نیز یکی از قلعه‌های تاریخی و منحصر به فردی است که قدمتی مربوط به دوره‌های ماد و مانا دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید