پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان کشف چند محوطه باستانی در منطقه پالنگان

یادمان

کشف چند محوطه باستانی در منطقه پالنگان

عملیات کاوش و باستان شناختی در منطقه پالنگان کامیاران منجر به کشف چند محوطه باستانی شد.

adidas heliopolis hotel in dubai , adidas concord ankle fur sneakers boys running Release Date Info , MysneakersShops | Design Your Own Sneaker - are nike roshe reprobate for basketball shoes 2017 - Custom Air Force 1 - FitforhealthShops

«لیلی نیاکان» باستان شناس و مجری این طرح گفت: تاریخ گذاری محوطه های باستانی کشف شده مربوط به دوران آغاز تاریخی و دوران اسلامی است که می توان به 35 مکان استقراری مانند روستاها، استقرارگاه های موقت، پناهگاه های صخره ای ،گورستان ها و چشمه ها اشاره کرد.
 
او افزود: با توجه به اهمیت علمی و پژوهشی این طرح باستان شناختی ،ارایه اطلاعات به دست آمده به سایر باستان شناسان و پژوهشگران ملی و بین المللی می تواند برای شناخت بقایای باستانی در این سوی مرزهای فرهنگی موثر باشد.
 
نیاکان تاکید کرد: تعیین حدود مرزهای فرهنگی، میان منطقه ای و تهیه نقشه های گوناگون از توزیع مکانی باستانی از اهداف دیگر این بررسی بود.
 
به گفته او این تحقیقات باستان شناسی همچنین منجر به ثبت و مستندسازی روستاها،محوطه ها، گورستان ها و استقرارهای پراکنده در این محدوده جغرافیایی شد.
 
این باستان شناس چگونگی توزیع فعالیت های انسانی، تعیین میزان ارتباط میان انسان و محیط و به طبع آن منابع زیست محیطی و طبیعی آن را از اهداف دیگر این پژوهش دانست.
 
استان کردستان با داشتن شرایط مناسب اقلیمی و زیست محیطی، از دوران پیش از تاریخ به عنوان یکی از استقرارگاه های بشری مورد توجه بوده است.
 

با وجود شناسایی 1234 اثر باستانی در این استان و ثبت 500 اثر در فهرست آثار ملی هنوز محوطه های باستانی ناشناخته ای در آن وجود دارد که از ویژگی های فرهنگی ناشناخته این منطقه حکایت می کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید