پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم کهرم: نگذارید سرنوشت هامون بر سر میقان آید - عدم نجات تالاب میقان موجب طوفان نمکی می شود

زیست بوم

کهرم: نگذارید سرنوشت هامون بر سر میقان آید - عدم نجات تالاب میقان موجب طوفان نمکی می شود

خبرگزاری مهر: مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست در امور محیط طبیعی گفت: اراک به تالاب و پرنده هایش نیاز مبرم دارد چراکه اگر به فکر نجات تالاب میقان نباشیم باید در آینده نه چندان دور شاهد طوفان نمکی باشیم.

Air Jordan 1 Blue Chill Womens CD0461 401 Release Date 4 | 811006 - Jordan XXX Black Cat - nike air max griffey 360 low - 010

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل کهرم شامگاه دوشنبه در جمع تشکل های مردم نهاد زیست محیطی استان مرکزی گفت: تالاب میقان یکی از تالاب های ارزشمند کشور است که به لحاظ موقعیت ویژه و شرایط اکولوژیکی خاص باید با تمام وجود از آن حفاظت کرد.

وی ادامه داد: درناهای خاکستری با 16 میلیون سال سابقه و فلامینگوها با 18 میلیون سال سابقه گنج نهفته ای است که در دل تالاب میقان قرار گرفته اند.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور محیط طبیعی با اظهار تاسف از سرنوشت تالاب هامون گفت: شما را به خدا نگذارید سرنوشت تالاب هامون برای تالاب میقان تکرار شود.

کهرم افزود: اگر به فکر نجات تالاب میقان نباشیم باید در آینده نه چندان دور شاهد طوفان نمکی باشیم که امروز در تالاب ارومیه شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: تالاب میقان گهر نابی است در دل اراک که باید قدر آن را دانست و اجازه نداد این ثروت الهی به آسانی از دست برود.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور محیط طبیعی جنبه توریستی تالاب را از دیگر نکات مورد توجه دانست و گفت: هوای اراک خشک و کویری است و بادهایی که از سمت تالاب به این شهر می‌وزد رطوبت را برای آن به ارمغان می آورد.

منطقه هفتاد قله اراک

هفتاد قله ریه شهر اراک است

وی اضافه کرد: یکی از اشکالات مناطق صنعتی مثل اراک و تهران مرکز توجه ادارات و سازمان محیط زیست به مسائلی همچون آلودگی هوا و آب و بی توجهی آنها به وضعیت زیست‌محیطی طبیعی و پتانسیل‌های طبیعی این مناطق است.

کهرم افزود: از آنجا که مطالبه مردم همواره بر رفع آلودگی هوا، آب و خاک متمرکز بوده است توجه مسئولان نیز به این موارد و رفع مشکلات از این حوزه ها معطوف شده و در نتیجه فضاهای طبیعی مورد غفلت قرار گرفته اند در صورتی که راه نجات تهران از این همه آلودگی توجه به فضای سبز طبیعی و پوشش گیاهی و حفظ آن به عنوان یک سرمایه ملی است.

کهرم راه نجات اراک را علاوه بر حفظ تالاب میقان، حفظ منطقه هفتاد قله عنوان کرد و گفت: هفتاد قله ریه شهر اراک است و وقتی می گوییم پلنگ در هفتاد قله پیدا شده این مهم نشانگر وجود کل و بز و میش و قوچ در منطقه است که وجود این حیوانات نیز نشانگر پوشش گیاهی مناسب منطقه است.

وی اظهار کرد: این پوشش گیاهی است که حیوانات را به خود جذب کرده است و علاوه بر حفظ حیوانات باعث تلطیف هوا نیز می شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید