پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم مرگ سومین پلنگ ایرانی در سال جدید

زیست بوم

مرگ سومین پلنگ ایرانی در سال جدید

رییس اداره محیط زیست شهرستان بویراحمد در حالی از کشف لاشه یک قلاده پلنگ ایرانی درمنطقه پشت کوه جلیل خبر داد که ظرف دو هفته پیش این سومین مورد گزارش شده از مرگ این حیوان گوشتخوار در کشور است.

کامبیز حسین پور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارش های رسیده همیاران محیط زیست مبنی بر مشاهده لاشه یک قلاده پلنگ در محدوده پشت کوه جلیل، ماموران یگان حفاظت در ساعات اولیه صبح امروز به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه لاشه پیدا شده در کوه جلیل و حدفاصل بین استان فارس و کهگیلویه وبویراحمد بود، افزود: فاسد شدن قسمتی از بدن و دهان این پلنگ نشان می دهد که اتفاق ظرف چند روز گذشته بوده است.

وی با تاکید بر اینکه کارشناسان نیز اثری از اصابت گلوله به این لاشه را پیدا نکردند، افزود: احتمال مسمومیت این پلنگ از ناحیه افراد و چوپانان محلی نیز بالا است.

وی با اشاره به اینکه جنسیت این پلنگ نر بوده و لاشه نیز سالم بوده است، افزود: چوپانان محلی ادعا داشتند که حمله پلنگ به دامهایشان در هفته های گذشته باعث تلف شدن تعدادی گوسفند و بز اهلی شده است.

حسین پور اظهار کرد: با توجه به مجهز بودن آزمایشگاه های استان فارس کالبد شکافی و بررسی دلیل مرگ این قلاده پلنگ ایرانی نیز به این استان واگذار شد.

آمار تامل برانگیز و مرگ سریالی گربه سانان ایرانی در حالی از سال های گذشته شدت یافته که در سال 92 بیش از 14 مورد و در سال گذشته نیز هشت قلاده پلنگ ایرانی در مناطق مختلف کشور و به دلایل متعدد نابود شدند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید